نظافت مکانیزه نمای ساختمان (فن آوری نانو)


https://tavankaran.ir/file/2019/10/%D9%86%D8%B8%D8%A7%D9%81%D8%AA-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%B2%D9%87-%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86.png

نظافت مکانیزه نمای ساختمان (فن آوری نانو)

نمای بیرونی ساختمان ها در شهر های بزرگ مستعد انواع آلودگی ها می باشند که وجود این آلاینده ها بر نمای ساختمان جلوه بصری آن را مختل می نماید. از آنجا که زیبایی ظاهری ساختمان تاثیر مستقیمی بر زیبایی فضاهای شهری دارد لزوم نظافت نمای ساختمان ها محسوس می گردد. راهکار شرکت خدماتی نظافتی انجام شستشوی نمای ساختمان می باشد که این عملیات توسط تیم زبده خدماتی این شرکت با بهره گیری از دستگاه نماشوی مکانیزه قابل اجرا می باشد.

انواع آلودگی

انواع آلاینده های زیست محیطی همچون آلودگی های ناشی از تغییرات آب و هوایی، فضولات پرندگان، غبارات ناشی از سوخت های فسیلی، بر سطح نما لایه های سختی را به وجود می آورد که رفته رفته منجر به تغییر رنگ پوشش نما خواه از جنس سنگ باشد یا شیشه می شود. این آلودگی ها زیبایی ظاهری نما را مختل می نماید.

بخش های اصلی دستگاه نماشوی مکانیزه

شرکت خدماتی نظافتی با بهره گیری از دستگاه شستشوی نمای مکانیزه فرآیند شستشوی را مستقیم از سطح زمین به انجام می رساند. دستگاه نماشوی مکانیزه متشکل از سه بخش اصلی سامانه فیلتراسیون، لنس های قابل تنظیم تلسکوپی، برس های ارگونومیک می باشد.

عملکرد دستگاه نماشوی

سیستم فیلتراسیون دستگاه نماشوی امکان تصفیه کامل آب را فراهم می آورد که با جداسازی املاح، آبی خالص را ایجاد می نماید. در صورت استفاده از این آب در فرآیند شستشوی، سطح نما برای مدت زمان طولانی تری پاکیزه باقی می ماند. کاربر با تنظیم لنس تلسکوپی دستگاه قدرت مانور بالایی در عملیات نماشویی دارد از این رو حتی با  چندین ساعت کار نیز کمترین احساس خستگی را خواهد داشت. بخش دیگر دستگاه برس می باشد که نقش مهمی را بازده عملیاتی دستگاه نماشوی ایفا می نماید. این برس ها از الیاف مقاوم ساخته شده اند و هیچ گونه خراشی بر سطح نما به وجود نمی آورند. به کمک برس دستگاه سخت ترین آلودگی ها از نمای ساختمان قابل حذف می باشند و در نهایت نمای ساختمان کاملا پاکیزه شده و به حالت اولیه خود باز می گردد.

فناوری نانو و کاربردهای آن در صنعت ساختمان

امروزه بکارگیری فناوری­های نوین تبدیل به کلید موفقیت کلیه صنایع شده است، به ­گونه­ای که بهره ­گیری از روش­های سنتی کم کم صرفه اقتصادی خود را از دست داده­اند.و موجب عقب افتادگی شرکت­ها از رقبای خود می­شوند. کارکردهای مختلف این فناوری­ها هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ سرعت تحویل محصولات، تحول عظیمی در نیاز­های مشتریان ایجاد کرده­است. از جمله این فناوری­ها در صنعت ساختمان می­توان به سازه­های نوین، سیستم­های نوین گرمایشی و سرمایشی، ماشین­آلات نظافت ساختمان و محصولات نانو فناوری شده با کاربردهای خودتمیزشوندگی، آنتی باکتریال …… اشاره کرد.

فناوری نانو از اوایل دهه 1380 در کشور مورد توجه ویژه­ قرار گرفته و کمک شایانی به کیفیت مصالح و همچنین حفظ نمای ساختمان­ها از جنبه­های زیبایی شناختی نموده است.

با نگاهی به دیوارها و نمای ساختمان­های شهری و صنعتی، انبوهی از آلودگی و شوره ­زدگی بر روی سطوح و تخریب سطحی آجر نما، سیمان و سنگ به چشم می­خورد. برای نظافت و پاکیزگی ماندگار این نماها لازم است تا نظافت آنها در دوره­های یک ماهه و سه ماهه صورت گیرد که هزینه­های مربوطه مانع از تمایل صاحبان ساختمان­ها به نظافت مکرر آن­ها می­شود؛ در نتیجه زیبایی ساختمان را تحت تاثیر قرار داده و اثرات روانشناختی منفی بر ساکنین ساختمان و رهگذران می­گذارد.

اکنون این معضل توسط فناوری نانو بهبود یافته و با اعمال پوشش­های نانو بر روی این سطوح می­توان از شوره­زدگی و تخریب سطحی ناشی از باران جلوگیری نموده و قابلیت تمیز شدن آن­ها با بارش باران و یا آب با فشار متوسط را روی سطوح مختلفی همچون آجر، سنگ، سیمان، کامپوزیت و شیشه ایجاد کرد؛ به گونه­ای که دوره­های نظافت ساختمان به حدود 6 ماه یکبار و بیشتر کاهش می­یابد.

با توجه به پیچیدگی فناوری به­کار رفته در این محصولات، انبوهی از محصولات بی­کیفیت در بازار مشاهده می­شود که لزوم  تامین آن­ها از شرکت­های شناخته شده و دارای گواهینامه­ی معتبر از ارگان­های رسمی همچون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را الزامی می­کند.

در این رابطه می­توان به شرکت مطالعاتی تولیدی توانکاران الوند اشاره نمود که بر طبق گزارشات واصله از مشتریان  این شرکت، محصولاتی با بالاترین کیفیت را در این زمینه در اختیار مشتریان قرار داده است. این شرکت همچنین محصولات با کیفیت و استاندارد دیگری همچون رنگ نما، عایق رطوبتی پلیمری، چسب کاشی و بسیاری محصولات دیگر را تولید می­نماید که ویژگی­های برتر آن­ها در بازار به اثبات رسیده است.

توانکاران الوند