آلمان برای کاهش وابستگی به روسیه با قطر قرارداد گازی امضا کرد


تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان به دنبال تلاش برای کاهش وابستگی به گاز روسیه اعلام کرد که قطر با همکاری بلند مدت انرژی با برلین موافقت کرده است.


به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی وزارت اقتصاد آلمان یکشنبه شب در راستای سفر رابرت هابک وزیر اقتصاد آلمان به قطر گفت: هابک این قرارداد را در سفر به دوحه تضمین کرد، گام بعدی این است که شرکت‌های درگیر وارد مذاکرات عینی قرارداد شوند.


براساس این گزارش، وزیر اقتصاد آلمان در دوحه با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر یکی از سه صادر کننده بزرگ گاز طبیعی مایع در جهان دیدار و گفت و گو کرده است.


کشورهای اروپایی بعد از حمله روسیه به اوکراین به دنبال جایگزین کردن کشورهای دیگر صادرکننده گاز مانند قطر هستند تا از این طریق وابستگی خود به انرژی روسیه را کاهش دهند.


وزیر اقتصاد آلمان که پیش از سفر به دوحه به امارات سفر کرده بود در مصاحبه با رادیو دوچلند گفت: آلمان نگرانی های عمده ای در مورد تامین منابع انرژی برای زمستان آینده دارد.


از زمان تهاجم روسیه به اوکراین، هابک چندین طرح برای کاهش وابستگی آلمان به انرژی روسیه را اجرا کرده است.


کمیسیون اروپا همچنین در حال کار بر روی طرح‌هایی برای حذف تدریجی وابستگی اتحادیه اروپا به گاز، نفت و زغال سنگ روسیه در پنج سال آینده است.


هابک که وزیر امور آب و هوای آلمان نیز است، اخیراً از نروژ و همچنین آمریکا بازدید کرد تا خرید گاز از آن‌ها را بررسی کند.


آلمان در متوقف کردن کامل واردات انرژی از روسیه محتاط عمل کرده زیرا معتقد است این کار بر اقتصاد آلمان تاثیر منفی گذاشته و قیمت انرژی را برای مصرف کنندگان آلمانی افزایش می‌دهد.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40