احیای هویت موسیقی مهمترین درخواست هنرمندان از رئیس جمهور است


تهران-ایرنا- نخستین خواننده آلبوم موسیقی پاپ پس از انقلاب اسلامی، احیای هویت موسیقی را مهمترین خواسته هنرمندان از رئیس جمهور دانست و گفت: هویت موسیقی متاسفانه نابه‌سامان و در شرایط کماست.


خشایار اعتمادی در گفت و گو با خبرنگار موسیقی ایرنا با اشاره به حضور خود در ضیافت افطار با رئیس جمهور اظهارداشت: شامگاه پنجشنبه(۲۵ فروردین) از حیث ادب به دعوت، در این ضیافت شرکت کردم، میزبان این افطارها خداست، ماه رمضان، ماه میهمانی خداست.


وی گفت: حداقل در ۲۷ سال اخیر در همه ضیافت‌های افطار رئیس جمهورهای گذشته که دعوت شدم، برحسب احترام به ضیافت خدا شرکت کردم.


اعتمادی افزود: مسائل هنرمندان مثل همیشه، با مسئولان مختلف مطرح می‌شود و هنرمندان، سخنان، دغدغه‌ها و مشکلاتشان را بیان می‌کنند اما نتیجه در یک نشست مشخص نمی‌شود.


این خواننده موسیقی پاپ بیان کرد: در حال حاضر فعالیتی در حوزه موسیقی انجام نمی‌دهم که انتظار و خواسته‌ای داشته باشم، روز گذشته در ضیافت افطار با رئیس جمهور معضلات و مشکلات حوزه موسیقی را بزرگانی همچون لوریس چکناواریان و شاهین فرهت مطرح کردند و حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی درباره احیای هویت موسیقی مطالبی را بیان کرد که به عقیده من هویت موسیقی در این مدت در کماست.


وی اظهارداشت: پاسخ‌هایی هم در این رابطه شنیدیم مثل همه پاسخ‌هایی بوده که در این ۲۷ سال از مسئولان مختلف شنیدیم و عملی شدن آن به نتایج صحبت‌ها بازمی‌گردد و گرنه این نشست‌ها قبل از فعالیت من هم بوده است.


هنرمندان با قهر و آشتی خواسته‌های خود را مطرح کنند


اعتمادی گفت: مسئولان در این ۴۰ سال سعی کردند در حوزه‌های مختلف با تعامل، گمانه‌زنی و گفتمان، راهکارهایی را برای ایجاد بستر هنر و ارتقای آن ایجاد کنند و هنرمندان همیشه تلاش کردند با هر زبانی؛ قهر و آشتی  خواسته‌های خود را مطرح کنند.


 خواننده آلبوم موسیقی خاتون افزود: برخی از هنرمندان مسئولیت بیشتری دارند و خواسته‌های جهان شمولی را بیان می‌کنند و نتیجه این صحبت‌ها را باید در آینده دید.


احیای هویت موسیقی مهمترین درخواست هنرمندان از رئیس جمهور است


وی اظهارداشت: ۳۰ سال در حوزه موسیقی فعالیت کردم و در این دو سالی که از این حوزه خداحافظی کردم فقط حرف شنیدم، امیدوارم روزی یک مسئولی اقدامی برای بهبود فضای فرهنگی و اجتماعی انجام دهد که مهمتر از هر بحثی ایجاد نشاط برای جامعه است.


اعتمادی بیان کرد: در حال حاضر سرمنشا همه مشکلات در زمینه‌های مختلف فرهنگی و هنری، اقتصادی است و مهمتر از همه ارتزاق مردم است که باید مورد توجه مسئولان قرار بگیرد، امیدوارم جامعه به شادکامی، عزت، کرامت، وفور نعمت، آرامش و آسایش دست یابد.


به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور شامگاه پنجشنبه(۲۵ فروردین) در ضیافت افطار میزبان جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه سینما، تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی با سلایق و طیف‌های مختلف بود.


در این نشست حمیدرضا نوربخش مدیرعامل خانه موسیقی ایران، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، جواد شمقدری تهیه‌کننده و کارگردان، شاهین فرهت عضو فرهنگستان هنر و رئیس بخش موسیقی آن، امیر دژاکام کارگردان و پیشکسوت سینما، مسعود ده‌نمکی کارگردان و تهیه‌کننده، سیدضیاء هاشمی تهیه‌کننده، مرتضی شعبانی مستندساز، جواد بختیاری از حوزه هنرهای تجسمی و انسیه شاه‌حسینی کارکردان سینما در سخنان صمیمی با گلایه از بی‌توجهی‌های گذشته به عرصه سینما و هنر، دغدغه‌ها، مشکلات و پیشنهادات خود را در حوزه رفع مشکلات هنر و هنرمندان مطرح کردند.


حمایت از موسیقی سنتی و موسیقی نواحی، توجه به حقوق مؤلف، برنامه‌ریزی برای تقویت احساس تعلق خاطر به پدیده‌های ملی و دینی، ترسیم نقشه راه در حوزه فرهنگ و هنر، استفاده از ظرفیت هنرمندان پیشکسوت، توجه به آثار آهنگسازان ایرانی و حفظ و نگهداری آن، حمایت از تئاتر و هنرمندان این حوزه، توزیع عادلانه منابع بین همه فعالان فرهنگ و هنر، احداث سالن‌های نمایش در کنار مجتمع‌های مسکونی، فرهنگسازی در خصوص سرگرمی، توجه به بیمه و مسکن هنرمندان و تلاش برای ثبت جهانی خط نستعلیق از مهم‌ترین محورهای مطرح شده توسط هنرمندان و فعالان این عرصه بود.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40