استاندار همدان بازیابی سرمایه اجتماعی از اصلی ترین اهداف دولت


همدان- ایرنا- استاندار همدان بازیابی سرمایه اجتماعی نظام را یکی از اصلی‌ترین اهداف دولت سیزدهم برشمرد و گفت: پایه اصلی سرمایه اجتماعی، اعتماد مردم به مسوولان است.


به گزارش ایرنا، «علیرضا قاسمی فرزاد» روز یک‌شنبه در آیین تکریم و تودیع فرمانداران سابق و جدید شهرستان اسدآباد که با حضور جمعی از مسوولان در فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه اجازه نمی‌دهیم برخی سومدیریت‌ها به اعتماد عمومی لطمه بزند، افزود: تغییر مدیران سیاسی در ادامه نظام مردم‌سالاری دینی و گردشِ قدرت در نظام‌های مردم سالار یک امر طبیعی است که انجام می‌شود.


وی با اشاره به اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی تغییر مدیران با شایسته‌سالاری دینی توام شده است، اظهار داشت: بنا به دستور رییس جمهور در عزل و نصب‌ها باید معیارهای عقلانی، اعتقادی، اخلاقی و علمی منبعث از آموزه‌های اصیل اسلامی و منویات مقام معظم رهبری در دستور کار باشد.


استاندار همدان با بیان اینکه حفظ سلامت مردم به‌ عنوان رکنی اساسی در کنار امنیت و معیشت از اولویت‌های دولت سیزدهم است، گفت: از ابتدای کار دولت سیزدهم تزریق واکسیناسیون عمومی با جدیت تمام و در کوتاهترین زمان ممکن انجام و اجرا شد.


نماینده عالی دولت در استان همدان خاطرنشان کرد: امروز با واکسیناسیون گسترده، آمار فوتی ها کرونا در حد قابل توجه و چشمگیری کاهش یافته به طوری که این آمار با پیش از فعالیت دولت سیزدهم قابل مقایسه نیست.


وی با تاکید بر اینکه توجه به معیشت مردم و تنظیم بازار به صورت جدی در دستور کار دولت قرار دارد، گفت: مشکلات و مسائلی در حوزه تامین کالاهای اساسی در بدو تشکیل دولت وجود داشت که با تدابیری اتخاذ شده، امروز دیگر در زمینه ذخیره کالاهای اساسی مردم مشکل خاصی وجود ندارد. 


استاندار همدان اظهار داشت: در روزهای آغاز به کار دولت سیزدهم، شاهد کمبود مرغ در استان همدان و ایجاد صف‌های طولانی بودیم که اکنون به‌صورت روزانه صادرات مرغ از استان انجام می‌گیرد. 


قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه افزایش قیمت زمین و مسکن طی چند سال گذشته یک چالش جدی ایجاد کرده است، گفت: طرح ملی مسکن برای حل مشکل مسکن و گرانی آن در دولت سیزدهم با جدیت تمام کلید خورده و اجرا می شود. 


وی نهضت ملی مسکن را یک اقدام مهم برای حل بسیاری از مشکلات بخش مسکن و گرانی آن در سطح کشور دانست و افزود: دولت سیزدهم ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی در کشور طی ۴ سال را در دستور کار قرار داده است.


استاندار همدان خاطرنشان کرد: اشتغال و توجه به واحدهای تولیدی نیز به عنوان یک هدف و رسالت در دولت سیزدهم تعریف شده است. 


قاسمی فرزاد تاکید کرد: در تمامی سیاست‌گذاری‌های کلان دولت، محور اساسی  شعار سال و منویات مقام معظم رهبری است. 


استاندار همدان: بازیابی سرمایه اجتماعی از اصلی‌ترین اهداف دولت سیزدهم است


به گزارش ایرنا، در این آیین از خدمات «سعید کتابی» تقدیر و «حسین شرکایی» به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان اسدآباد معرفی شد.