استرالیا به دنبال تقویت توان دفاعی خود با استفاده از زیردریایی


تهران- ایرنا- «پیتر داتون» وزیر سابق دفاع استرالیا روز پنج شنبه اعلام کرد این کشور تصمیم دارد تا سال ۲۰۳۰ دو زیردریایی هسته ای کلاس ویرجینیا را از ایالات متحده آمریکاخریداری کند و هشت زیردریایی دیگر بسازد تا شمار کل ناوگان خود را به ۱۰ مورد برساند.


به گزارش  روز پنج شنبه ایرنا به نقل از فرانس پرس، استرالیا برای تقویت دفاع خود در برابر چین، می کوشد توان به شمار زیردریایی های خود بیفزاید.


به دنبال مشارکت جدید نظامی امنیتی استرالیا با آمریکا و انگلیس، کانبرا اعلام کرد قرارداد سال ۲۰۱۶ خود را با نیروی دریایی فرانسه برای ساخت ناوگان زیردریایی های معمولی را لغو می کند و به جای آن با همکاری و مشارکت انگلیس و آمریکا حداقل هشت فروند زیردریایی هسته ای می سازد.


گفتنی است «اسکات موریسون» نخست وزیر پیشین استرالیا به همراه «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس و «جو بایدن» رئیس جمهوری ایالات متحده مشارکت جدید امنیتی نظامی سه جانبه اوکوس را اعلام کردند که از منافع مشترک طرفین در منطقه هند و اقیانوس آرام محافظت می کند.


بر اساس مشارکت جدید، بریتانیا و ایالات متحده متعهد شدند که نیروی دریایی استرالیا را به فناوری زیردریایی های هسته ای مجهز کنند. استرالیا با پیوستن به همکاری نظامی با آمریکا و انگلیس، قرارداد ۶۶ میلیارد دلاری خود با فرانسه را به نفع پیمان اوکوس کنار گذاشت و این باعث خشم پاریس شد، که طبق این قرارداد قرار بود ۱۲ زیردریایی معمولی به استرالیا عرضه کند.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40