افزایش حریق خودرو با گرمای هوا لزوم جدی گرفتن نکات ایمنی


ایسنا/گلستان رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان نسبت به بالا رفتن آمار حریق خودرو در پی افزایش شدید دمای هوا طی چند روز اخیر هشدار داد.


موسی‌الرضا صفری شامگاه شنبه ۱۳ خردادماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: طی چند روز اخیر شاهد افزایش محسوس دما در شمال کشور و به تبع آن در استان گلستان هستیم.


وی با بیان اینکه با شروع فصل گرم سال و افزایش شدید دما شاهد بالا رفتن آمار آتش سوزی خودروها هستیم، ادامه داد: عدم رعایت نکات ایمنی و بی‌توجهی به چندین توصیه ساده سبب وارد شدن خسارت مالی و اغلب جانی به برخی شهروندان می‌شود که جبران ناپذیر است.


رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان قرار دادن عینک روی داشبورد و بطری آب در درون خودرو و در معرض آفتاب شدید را یکی از موارد مهم برای شروع حریق عنوان کرد و گفت: زمانی که عینک و بطری آب بر روی صندلی اتومبیل، کاغذ و لباس قرار می‌گیرد، می‌توانند همانند یک ذره بین عمل کرده و با متمرکز کردن نور آفتاب بر یک نقطه هر آنچه در پیرامون خود دارد را شعله ور می‌کند.


وی قرار دادن گوشی‌های تلفن همراه، تبلت، پاوربانک و یا هر نوع تجهیزاتی که دارای باطری بوده در معرض آفتاب و یا درون هوای گرم داخل خودرو را از دیگر عوامل بروز آتش سوزی خودروها دانست و اضافه کرد: قرار گرفتن این نوع تجهیزات در معرض آفتاب می‌تواند باعث خرابی قطعات دستگاه موبایل شده و هم باعث بالا رفتن دما باطری و در نهایت آتش سوزی و یا انفجار در داخل خودرو می‌شود.


صفری برخی تجهیزات داخلی خودرو از قبیل صندلی‌ها را سریع الاشتعال برشمرد و تصریح کرد: در صورت عدم رعایت این نکات ایمنی، رخداد حوادث تلخ دور از انتظار نیست و ممکن است در کمترین زمان خودروی شما به آتش کشیده شود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا