انحصار زدایی از تولید خودرو هشدار جدی رئیس جمهور به خودرو سازان


تهران – ایرنا – نماینده مردم جاسک و میناب در مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین دستور رئیس جمهور در جریان بازدید از شرکت ایران خودرو رفع انحصار در حوزه تولید خودرو در کشور است که اگر اجرایی شود این صنعت را به جلو حرکت می‌دهد.


حسین رئیسی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به بازدید رئیس جمهور از شرکت ایران خودرو افزود: بازدید آیت الله رئیسی از شرکت ایران خودرو و صدور دستوراتی برای رفع مشکلات در این حوزه یک اقدام مبارک و یک حرکت انقلابی بود.


نماینده مردم جاسک و میناب در مجلس شورای اسلامی افزود: اقدام رئیس جمهور در بازدید از شرکت ایران خودرو، انتقادات جدی که مطرح کردند و دستوراتی که صادر شد موجب امید آفرینی در میان مردم برای رفع مشکلات در حوزه خودرو شد.


وی تصریح کرد: اما نکته مهم اینجاست که این دستورات باید از سوی مسوولان به صورت جدی پیگیری شود.


نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این واقعیت که مسوولان نظام به این جمع‌بندی رسیده‌اند که باید تغییراتی در روند کار تولید خودرو در کشور ایجاد شود امر مبارکی است و باید پیگیری شود.


رئیسی خاطرنشان کرد : امروز یکی از  انتقادات مهم مردم به کیفیت پایین خودروهای داخلی است مردم با قیمت بالا، خودروهایی با کیفیت پایین خریداری می کنند و به این موضوع اعتراض دارند.


وی افزود: انبار کردن خودروها به بهانه کمبود قطعه، قابل قبول نیست و این خودروها باید هرچه سریعتر به مردم تحویل داده شود.


نماینده مردم میناب در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انحصار در هر بخشی مشکل ایجاد می کند باید انحصار در حوزه خودرو سازی شکسته شود چرا که این انحصار حاشیه امنی را برای تولید کننده ایجاد کرده که هیچ گاه به فکر افزایش کیفیت محصولات خود نباشد.


رئیسی خاطرنشان کرد: مهمترین صحبت و دستور رئیس جمهور در جریان بازدید از شرکت ایران خودرو رفع انحصار در حوزه تولید خودرو در کشور است که اگر اجرایی شود این صنعت را به جلو حرکت می دهد و ما امیدواریم که این موضوع در ادامه مسیر و در برخورد با قوانین دست و پاگیر بی اثر و یا کم اثر نشود.


به گزارش ایرنا، رییس جمهور روز گذشته در بازدید سرزده از شرکت ایران خودرو ضمن انتقاد از خودروهای انبار شده دستوراتی را صادر کرد که از جمله آن می‌توان به تحویل سریع خودروها و تعیین تکلیف در این حوزه و خارج شدن خط تولید ۳ خودروی قدیمی و جایگزین شدن سه خط تولید خودروی جدید و به روز اشاره کرد.