بازدید نماینده ولی فقیه در حج و زیارت از ایرنا


تهران- ایرنا- نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی( ایرنا) از بخش‌های مختلف خبری این رسانه بازدید کرد.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حجت الاسلام سید عبدالفتاح نواب روز شنبه – ۲۱ خرداد – در آستانه فرارسیدن ایام سفر معنوی اعزام حجاج ایرانی به بیت الله الحرام با حضور در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) از بخش‌های خبری و بین الملل این رسانه بازدید و با توضیحات علی نادری مدیر عامل ایرنا در جریان روند تولید و انتشار اخبار، عکس و فیلم قرار گرفت.


نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت پیش از بازدید خود از بخش های خبری ایرنا، با مدیر عامل، معاونین و مدیران خبرگزاری جمهوری اسلامی دیدار و گفتگو کرد. وی قرار است در ادامه حضور خود در ایرنا در نشستی خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ دهد.   


حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پنجم اردیبهشت ۱۳۹۸ در حکمی حجت الاسلام سیدعبدالفتاح نواب را به نمایندگی، ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرستی حجاج ایرانی منصوب کردند.


به گزارش ایرنا، به گفته مسئولان سازمان حج و زیارت کشورمان نیز امسال ۳۹ هزار و ۶۳۰ زائر هموطن از۱۷ ایستگاه پروازی برای انجام مناسک حج راهی سرزمین وحی خواهند شد. همچنین زائران کشور اندونزی با اخذ ۱۰۰ هزار و ۵۱ نفر سهمیه برای مناسک حج امسال، به عنوان بالاترین تعداد سهمیه میان مسلمانان جهان بودند که با ورود اولین کاروان این کشور در قالب ۴۱۹ نفر، نخستین زائرانی هستند که وارد مدینه شدند.


بر همین اساس مسلمانان بنگلادش در شانزدهم و زائران نیجریه در نوزدهم خرداد ماه کاروان های خود را برای انجام مناسک حج تمتع راهی سرزمین وحی کردند.


مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی از انتقال نخستین گروه از حجاج ایرانی از صبح فردا (یکشنبه) از فرودگاه کرمان و سپس فرودگاه امام‌خمینی (ره) به سرزمین وحی در عربستان خبر داد و گفت: پروازهای حج امسال از ۱۷ مرکز (ایستگاه پروازی) انجام می‌شود. بیش از ۳۹ هزار نفر زائر در مراسم حج امسال حضور دارند.




آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40