بزرگترین و غول پیکرترین ماشین آلات جهان کدامند؟


بزرگترین و غول پیکرترین ماشین آلات جهان کدامند؟

در طول تاریخ ،رشد جمعیت نیازمند ایجاد زیرساخت‌های شهری و روستایی بوده است. از طرفی پروژه‌های بزرگ نیز به ماشین‌آلات سنگین و عظیم الجثه نیاز دارد.

در پروژه‌های راه‌سازی و معدنی، از ماشین آلاتی نظیر لودرها، دامپتراک‌ها و .. استفاده می‌شود. این ماشین آلات به طور طبیعی بزرگند ولی بعضی از آن‌ها رکوردارند.

شرکت تسیکو وارد‌کننده و تامین‌کننده قطعات راه‌سازی و معدنی برندهای مختلف قطعات لودر نظیر برند ولوو و قطعات بیل مکانیکی نظیر برند کوماتسو و انواع قطعات ماشین آلات راهسازی و معدنی است. شما میتوانید بدون واسطه قطعات ماشین‌آلات راه‌سازی و معدنی خود را خریداری کنید. در ادامه بیشتر در مورد بزرگترین ماشین آلات معدنی و راه‌سازی و تعریفی جامع از ماشین آلات سنگین صحبت می‌کنیم.

ماشین‌آلات سنگین چیست؟

ماشین آلات سنگین ، مجموعه ماشین‌های بزرگ، با قابلیت گردش محدود و توانایی زیاد برای انجام عملیات در مقیاس بزرگ هستند. انتخاب صحیح ماشین آلات می‌تواند باعث تسریع و آسانی پروژه‌ها شود. این ماشین الات در صنایع زیر به کار می‌روند:

  • ساخت وساز
  • معادن
  • جنگلداری
  • بازیافت
  • بتن ریزی
  • سنگفرش و آسفالت
  • تخریب
  • تولید
  • کشاورزی و …

از برندهای مشهور ماشین آلات سنگین دنیا در بازارهای بین المللی می‌توان به لیبهر، کاترپیلار، کوماتسو، نیوهلند، ولوو، هیتاچی اشاره داشت.

ابر ماشین‌های جهان:

ماشین آلات راهسازی و معدنی به صورت طبیعی بزرگ هستند در این میان بعضی از این ماشین آلات راه‌سازی و معدنی به دلیل حجم کاری بالا رکورددارند . ابر ماشین‌های جهان به دو دسته ابر ماشین‌آلات معدنی و بزرگترین ماشین آلات راه‌سازی تقسیم شده‌اند.

ابر ماشین معدن

وسعت کار در بعضی از معادن نیازمند تجهیزات و ماشین آلات با بزرگی دور از ذهن است. برای آشنایی بیشتر، اطلاعات ابر ماشین آلات راه‌سازی و معدنی به شرح زیر است:

  • بزرگترین بلدوزر جهان: Komatsu D575A Superdozer
    کوماتسو سوپردوزرD575A بزرگترین بولدوزر روی کره زمین بوده که از سال 1991 تولید شده است. این حفار هیولا 16 فوت ارتفاع، 38 فوت طول و 24 فوت عرض دارد. این خودرو دارای موتور 12 سیلندر توربوشارژ دیزلی با قدرت 1150 اسب بخار است و قادر است 96 متر مکعب مواد را در یک پاس جابجا کند.
بزرگترین ماشین آلات معدنی بلدوزر جهان : Komatsu D575A Superdozer - تسیکو
  • بزرگترین دامپتراک حمل و نقل جهان: Belaz 75710
    بلاز 75710 بزرگترین دامپتراک جهان است. بلاز 75710 برای حرکت به هشت چرخ نیاز دارد و می تواند 400 تن را حمل کند. این ماشین توسط دو موتور دیزلی 16 سیلندر 65 لیتری MTU هدایت می شود، اما به دلیل وزن آن، حداکثر سرعت آن 40 مایل در ساعت است. این دامپتراک جزو دامپتراک‌های صلب (ثابت) است . نوع دیگر دامپتراک‌ها، انواع دامپتراک کمرشکن می‌باشد.
بزرگترین ماشین آلات معدنی دامپتراک حمل و نقل جهان : Belaz 75710 - تسیکو
  • بزرگترین بیل مکانیکی چرخ دار جهان: Bagger 293, Bagger 288
    در سال ۱۹۷۸، یکی از بزرگترین بیل مکانیکی سنگین در جهان به نام باگر ۲۸۸، با وزنی معادل ۱۳۵۰۰ تن توسط شرکتی آلمانی ساخته شد. ساخت آن ۱۰۰ میلیون دلار هزینه داشت و برای برداشتن بار اضافی و کمک به حفاری زغال سنگ طراحی شده بود. باگر ۲۸۸ می تواند روزانه حدود ۲۴۰۰۰۰ تن زغال سنگ را جابه‌جا کند.
    در سال ۱۹۹۵، بیل مکانیکی چرخ دار غول پیکر دیگری از خانواده باگر ۲۸۸ به نام باگر ۲۹۳ در کشور آلمان ساخته شد. باگر ۲۹۳، ۹۶ متر ارتفاع ودارای ۱۴۲۰۰ تن است . برای کار به پنج نفر نیاز دارد. انرژی آن توسط یک منبع برق خارجی ۱۶.۵۶ مگاوات تامین می شود. چرخ سطلی باگر ۲۹۳ بیش از ۲۱.۳ متر قطر دارد .بیل مکانیکی چرخ دار ۱۸ سطل دارد که هر کدام می توانند بیش از ۱۵ متر مکعب مواد را در خود جای دهند همچنین می‌تواند ۲۴۰٬۰۰۰ مترمکعب یا۲۱۸۸۸۰ تن خاک، در روزتوسط باگر ۲۹۳ جابجا شود.
بزرگترین ماشین آلات معدنی بیل مکانیکی چرخ دار - Bagger 288 - تسیکو
بزرگترین ماشین آلات معدنی بیل مکانیکی چرخ دار جهان : Bagger 293 - تسیکو
  • بزرگترین لودر: Le Tourneau L-2350
    طبق رکوردهای جهانی گینس، Le Tourneau L-2350 بزرگترین لودر در جهان است که دارای سطل بزرگ 53 یارد مکعبی آن می تواند 80 تن وزن را در خود جای دهد. این مدل به طور خاص برای پر کردن دامپتراک‌های عظیم به کار می‌رود .ارتفاع آن تا 24 فوت می رسد.
    لاستیک‌ها ۱۳ فوت ارتفاع دارند و بیش از ۵ فوت عرض دارند.تمام این وزن توسط یک موتور ۱۶ سیلندر ۶۵ لیتری دیزلی تامین می شود که حدود ۲۳۰۰ اسب بخار قدرت دارد. مخزن این لودر نزدیک به ۴۰۰۰ لیتر گازوئیل را در خود جای می‌دهد. این لودر عظیم الجثه جزو انواع لودر موجود در ایران نیست.
بزرگترین ماشین آلات معدنی لودر : Le Tourneau L-2350 - تسیکو
  • بزرگترین بیل مکانیکی:بیل مکانیکی Liebherr 9800
    یکی از بزرگترین بیل مکانیکی های سطلی جهان است. وزن قطعات بیل مکانیکی مدل لیبهر ۹۸۰۰ معمولاً معادل ۸۱۰ تن است وظرفیت سطل آن ۴۷ مترمکعب است.
بزرگترین ماشین آلات معدنی بیل مکانیکی : Liebherr 9800 - تسیکو
  • بزرگترین شاول کابلی: شاول کابلی p&h 4800 XPC
    شاول کابلی p&h 4800 XPC دارای یک بیل مکانیکی سیستم کابلی است که با وینچ و طناب های فولادی تغذیه می شود و کاملاً مبتنی بر نیروی الکتریکی است.
    p&h 4800 XPC حدود 14 متر ارتفاع، 15 متر عرض و 15 متر طول دارد. ظرفیت بیل p&h 4800 XPC از 65 تا 70 متر مکعب متغیر است، قابلیت 580 تن مواد را در مدت کمی دارد.
بزرگترین ماشین آلات معدنی شاول کابلی : p&h 4800 XPC - تسیکو
  • بزرگترین حفار: TBM (ماشین حفاری تونل)
    ماشین حفاری تونل که برای حفاری در هرمکان دشواری مانند زمین‌های سنگلاخی طراحی شده است.این ماشین حفاری جایگزین عالی برای تونل زنی با استفاده از روش هایی مانند انفجار و مطمئناً انجام کار با دست خواهد بود.
بزرگترین حفار: TBM - تسیکو

بزرگترین ماشین آلات راهسازی:

بعضی از پروژه‌های راهسازی و بزرگراه‌ها نیازمند تجهیزات بزرگتری هستند در این راستا تعداد محدودی از برندهای ماشین آلات سنگین این نیاز ساخت ماشین آلات راهسازی غول پیکر را برطرف نموده که به شرح زیر است:

  • بزگترین غلطک: Dynapac CC7200
    غلطک Dynapac CC7200 بزرگترین غلتک با در جهان است. دستگاهی با وزن عملیاتی تقریباً 17 تن است. این غلتک در پروژه‌های بزرگ مانند نوارهای فرود و بزرگراه‌های اصلی به کار می‌رود.
    به عنوان یک قاعده، این دستگاه پس از عبور بسیار کمی، حتی در هنگام متراکم کردن لایه های ضخیم آسفالت، بتن غلتکی یا مخلوط آسفالت خشن، چگالی لازم را به دست می آورد. قطر زیاد درام ها نیز این دستگاه را با وجود وزن زیاد، برای کار بر روی مخلوط های نرم‌تر مناسب می کند.
بزرگترین ماشین آلات راهسازی غلطک : Dynapac CC7200 - تسیکو
  • بزرگترین فینیشر: IR ABG Titan 525
    فنیشر IR ABG Titan 525، به عنوان بزرگترین سنگفرش در جهان است که می تواند مواد پایه، آسفالت و بتن را در عرض حداکثر 52 فوت قرار دهد و قابلیت لایه گذاری مواد را دارد.ضخامت آن 14 اینچ است.
    اسکلت کوبشی دوگانه سنگین فنیشر IR ABG Titan 525 امکان نصب آسانسورهای بسیار عمیق و گسترده را فراهم می کند. این دستگاه مجهز به مدیریت الکترونیکی سنگفرش برای کنترل خروجی سنگفرش است. همچنین دارای ظرفیت قیف 17.5 تنی و دارای سیستم های محرک جداگانه برای هر سیستم نوار نقاله/مارپیچ و تنظیم ارتفاع مارپیچ هیدرولیک یا مکانیکی است.
بزرگترین فینیشر راهسازی IR ABG Titan 525 - تسیکو

توجه داشته باشید به دلیل عظمت این ماشین آلات ، نباید در رسیدگی یا تامین و تعمیر قطعات مورد نیاز تاخیر یا سهولتی صورت گیرد زیرا باعث خسارت جانی یا مالی می شود در این راستا میتوانید با پشتیبانی گروه تسیکو برای تعمیر و خرید قطعات ماشین آلات راه‌سازی و معدنی مورد نیاز خود در ارتباط باشید.

شماره تماس واحد فروش:

۰۳۵۳۸۲۲۱۲۵۴ (داخلی ۱۰۲ یا ۱۰۱)

شماره واتساپ:

غول پیکرترین بیل مکانیکی جهان را چه برندی ساخته است؟

بزرگترین بیل مکانیکی جهان را شرکت لیبهر به نام Liebherr 9800 ساخته است.

بزرگترین ماشین آلات راهسازی و معدنی چیست؟

بزرگترین ماشین راهسازی غلطک Dynapac CC7200 و بزرگتری ماشین آلات معدنی باگر 288 است.