تجدید میثاق جامعه ورزشی ارتش با آرمانهای امام راحل ره


تهران – ایرنا – فرماندهان و مسوولان تربیت بدنی ارتش جمهوری اسلامی با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) در ایام سالروز شهادت امیر صیاد شیرازی با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق کردند.


به گزارش ایرنا، امروز/دوشنبه/ همزمان با گرامیداشت سالروز شهادت امیر صیاد شیرازی جمعی از فرماندهان، کارکنان و ورزشکاران ارتش جمهوری اسلامی با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) با آرمان‌های بنیان گذار انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.


ورزشکاران ارتش همچنین با حضور بر سر مزار شهید صیاد شیرازی با اهدای گل به مقام ایشان ادای احترام کردند.


به گزارش ایرنا، امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی از فرماندهان جنگ ایران و عراق بود که پس از ۳۲ سال خدمت در یگان‌های مختلف نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در ۲۱ فروردین سال ۱۳۷۸ در تهران و مقابل در منزلش به دست اعضای سازمان منافقین ترور شد.


شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی فاتح بزرگترین عملیات های نظامی و عنصری مبتکر در عملیات های نامتقارن جنگی به شمار می رود. او استعداد و نبوغ خود را در جنگ تحمیلی در راه حفظ آرمان های انقلاب و نظام به کار بست و اینگونه از سرآمدان عرصه نظامی ایران شد و نام و یاد خویش را در تاریخ پر ارزش دفاع مقدس همیشه ماندگار کرد.


امیر سپهبد علی صیادشیرازی در ۱۳۲۳  در یکی از شهرهای مشهد چشم به جهان گشود و به علت موقعیت شغلی پدر تحصیلات ابتدایی خود را در شهرهای مختلف گذراند و با اتمام مقطع متوسطه و به دلیل علاقه به شغل پدری در کنکور دانشکده افسری شرکت کرد و با گذراندن تحصیلات خود به عنوان ستوان دومی در ارتش ایران مشغول به خدمت شد.

او در دوران دفاع مقدس در عملیات های مختلفی شرکت جست که از آن جمله می توان به عملیات های طریق‌القدس، فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان، مسلم‌بن‌عقیل، مطلع‌الفجر، محرم، والفجر ۱، ۲، ۳، ۴ و ۸ و ۹، خیبر، بدر و قادر اشاره کرد.

امام خمینی(ره) در هفتم مهر ۱۳۶۰ خورشیدی به دلیل رشادت‌ها و ایثارگری های این مبارز، او را به فرماندهی نیروی زمینی منصوب کردند. وی در ۱۳۶۵ از فرماندهی نیروی زمینی استعفا کرد و با پیشنهاد آیت الله خامنه‌ای به نمایندگی امام(ره) در شورایعالی دفاع انتخاب شد. سرتیپ صیاد شیرازی در ۱۳۶۷ در عملیات مرصاد که مرزهای غرب ایران مورد هجوم منافقان قرار گرفته بود، شرکت کرد و ضربه های محکمی را بر پیکر مزدوران منافق وارد ساخت.

صیاد شیرازی در مهر ۱۳۶۸ به درخواست رییس ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح و با موافقت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری به «معاونت بازرسی کل نیروهای مسلح» انتخاب شد و در شهریور ۱۳۷۲  با حکم فرمانده معظم کل قوا، «جانشینی رییس ستاد کل نیروهای مسلح» را بر عهده گرفت و در ۱۶ فروردین ۱۳۷۸ همزمان با عید غدیر خم و تنها پنج روز پیش از شهادت به درجه سرلشگری نایل آمد.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40