جهاد دانشگاهی آماده راه اندازی مرکز تخصصی اشتغال زنان است


ایسنا/زنجان سرپرست جهاد دانشگاهی استان زنجان به ظرفیت این نهاد انقلابی در حوزه اشتغال و کارآفرینی ویژه زنان اشاره کرد و گفت: طرحی در این رابطه تهیه کرده‌ایم و با همکاری مسؤولان استانی می‌توانیم اقدامات خوبی در این حوزه انجام دهیم.


طاهر یوسفی‌امیری امروز (چهارشنبه، هشتم آذر ماه) در مراسم امضای تفاهم‌نامه مشترک بین جهاد دانشگاهی استان زنجان و پارک علم و فناوری استان، اظهار کرد: در جهاد دانشگاهی برای ادامه کار، به پویایی و اجرای طرح‌های نو نیاز است و تلاش می‌کنیم در حوزه‌های مختلف، نوآورانه پیش برویم.


وی بیان کرد: دو ایده ساخت پردیس تخصصی پارک‌های علم و فناوری با مشارکت پارک‌های استان و راه‌اندازی مرکز تخصصی اشتغال و کارآفرینی ویژه زنان از سوی جهاد دانشگاهی زنجان ارائه شده است. امیدواریم با همکاری بین‌ بخشی بتوانیم در این حوزه‌ها وارد شویم.


او با تاکید بر آمادگی جهاد دانشگاهی استان بر کار هماهنگ و هم‌افزا با دستگاه‌ها مختلف، گفت: با متمرکز شدن بر توان و پتانسیل‌های موجود در راستای  هدف یکسان می‌توان شاهد بهره‌وری بالاتر بود و از موازی‌کاری پرهیز می‌شود.


وی گفت: اگر بهای لازم به جهاد دانشگاهی و نهادهایی مانند جهاد دانشگاهی داده شود، جوانان می‌توانند با کاری که ایجاد می‌کنند، اقتصاد دانش‌بنیان را به معنای واقعی در کشور ایجاد و مشکلات را با کمک مردم و حمایت مسؤولان حل کنند.


رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری مکانی برای ظهور و بروز ایده‌ها و شکل‌گیری هسته‌ها و شرکت‌ها و کمک به توسعه استان است، اظهار کرد: در پارک‌ها نیروی انسانی جوان و خلاق به شکل جهادی کار می‌کنند تا به اهداف خود در راستای پیشرفت و توسعه دست یابد.


عباس‌علی زمانی نبودن ارتباط منطقی و کارآمد بین صنعت و دانشگاه را یکی از مشکلات کشور دانست و گفت: تأسیس پارک‌های علم و فناوری برای پر کردن این شکاف است و می‌توان از این ظرفیت برای برطرف کردن چالش‌ها و نیازهای صنایع بهره گرفت.


وی ادامه داد: پارک‌های علم و فناوری باید با اقشار مختلف جامعه در ارتباط باشند و این تفکر را باید در جامعه ایجاد کنیم. هدف همه ما برای تعالی یک پرچم است و در لوای پرچم ایران باید هم‌سو با هم کارها را پیش ببریم.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز