درآمدهای تبلیغات ورزشی صدا و سیما به خزانه واریز می شود


تهران – ایرنا – وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را مکلف شدند درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی را به خزانه‌داری کل‌ کشور واریز نمایند.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعدازظهر روز یکشنبه( ۸ اسفندماه) در سیزدهمین جلسه بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱، بررسی تبصره ( ۹ ) لایحه که مربوط به آموزش، پژوهش و فرهنگ است در دستور کار قرار دادند و بندهای( و )، (ط) و بند الحاقی(۱) تبصره ۹ را تصویب کردند.


در بند (و) تبصره ۹ لایحه بودجه آمده است: شرکتها، بانکها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در پیوست شماره (۳) این قانون، مکلفند در اجرای تکالیف قانونی مربوط، حداقل ۴۰ درصد از هزینه امور پژوهشی خود مندرج در آن پیوست را در مقاطع سه‌ماهه به میزان  ۲۵ درصد به حساب صندوق شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری نزد خزانه‌داری کل‌ کشور واریز کنند.


بر اساس بند (ط) نیز به استناد بند (پ) ماده (۹۲) قانون برنامه ششم توسعه، وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلفند درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی را به ردیف درآمدی شماره ۱۴۰۱۸۴ نزد خزانه‌داری کل‌ کشور واریز نمایند.


در بند الحاقی(۱) تبصره ۹ هم آمده است: وزارت آموزش و پرورش موظف است منابع حاصل از فروش اموال غیرمنقول مازاد را با رعایت قوانین و مقررات پس از واریز به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل کشور واریز کند.