دغدغه های زنانه تنها شهردار زن پایتخت


شهردار منطقه ۸ تهران با اشاره به دغدغه‌های زنان منطقه و اقدامات شهرداری برای رفع این دغدغه‌ها، گفت: یکی از مهمترین مطالبات زنان منطقه افزایش بوستان‌ها بود تا بتوانند ساعتی را در فضای امن در کنار فرزندان‌شان سپری کنند.


فاطمه تنهایی در گفت‌وگو با ایسنا درباره دغدغه‌های زنانه یک شهردار زن در مدیریت شهری تهران، اظهار کرد: یکی از مسائلی که در ابتدای حضور در شهرداری مدنظر قرار دادم آن بود که من در ابتدا دختر و بعد زن و سپس مادر شدم به این معنا که همه دغدغه‌هایی که برای زنان وجود دارد را خود می‌دانم و سعی کردم تا این دغدغه‌ها را برطرف کنم.


وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌ها پیاده‌رو بود و  پیاده‌روسازی برای زنان با فرزندان و حتی استفاده از کالسکه را مد نظر قرار دادم، افزود: با توجه به این شرایط بحث پیاده‌روسازی به عنوان یکی از دغدغه های شهری حوزه زنان مد نظر قرار گرفت.


وی از دیگر اقداماتش در این حوزه به اهمیت توسعه ناوگان عمومی اشاره کرد و گفت: ان‌شاءالله با فعالیت‌های شهرداری و قراردادهای جدید با چین بتوانیم برای توسعه حمل و نقل عمومی شاهد تحول عظیم در ناوگان برای همه مناطق به ویژه منطقه ۸ باشیم که قطعا یکی از دغدغه‌های شهروندان به ویژه زنان شاغل است.


شهردار منطقه ۸ وجود محلی برای بازی کودکان و ایجاد فضای سبز را از دیگر دغدغه‌های خود به عنوان یک مادر عنوان کرد و ادامه داد: یک مادر وقتی بخواهد اوقات فراغتی برای فرزندانش فراهم کند قاعدتا نیاز دارد تا در بوستان‌ها فضای مفرحی برای کودکانش فراهم شود.


وی اظهار کرد: ما سعی کرده‌ایم تا فضای شهری را فقط مردانه نبینیم و به قشر زنان نیز توجه داشته باشیم. بنابراین با شناسایی دغدغه زنان در ملاقات‌های مردمی و حضوری در مساجد و… و همچنین اماکن ورزشی بانوان این دغدغه‌ها در حد توان و بودجه منطقه تسهیل شد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز