دیدار دوباره علی باقری و انریکه مورا


تهران – ایرنا – عضو ارشد مذاکره کننده کشورمان با هماهنگ کننده گفت‌وگوها دیدار و گفت‌وگو کرد.


به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، دیدار دوجانبه علی باقری مذاکره‌کننده ارشد کشورمان و انریکه مورا هماهنگ‌کننده اروپایی گفت‌وگوها در حال برگزاری است. 


پیش از ظهر امروز نیز دیدار مشابهی انجام شده بود. 


تماس‌ها و رایزنی‌های با سایر هیأت‌ها نیز ادامه دارد.


همچنین امروز وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه در مورد مذاکرات وین تاکید کرد که موضوعات اصلی و لغو تحریم‌ها نباید تحت تاثیر زیاده خواهی طرف آمریکایی قرار بگیرد.


به گزارش ایرنا، در تماس تلفنی جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده ارشد مذاکرات وین و دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، آخرین نتایج و روند مذاکرات وین برای لغو تحریم ها و همچنین برخی مسائل بین المللی مورد اهتمام مشترک از جمله بحران اوکراین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. 


مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده ارشد مذاکرات وین در این گفتگوی تلفنی اظهار داشت: مذاکرات وین در نقطه حساسی قرار دارد و اکنون آمریکا و ایران در تبادل پیام ها  باید انعطاف پذیری بیشتری از خود نشان دهند و  تلاش نمایند بر محدودیت زمانی غلبه کنند. 


بورل افزود: موضوع تضمین اقتصادی برای شما مهم است و ما از تحقق آن حمایت می کنیم. ما و شما به تلاش های خود برای رسیدن به توافق ادامه خواهیم داد زیرا مسیر طولانی را طی کرده ایم. شما ایرانی ها مذاکره کننده سخت و توانمندی هستید.


وزیر امور خارجه نیز در این گفتگوی تلفنی از  اهتمام و تلاش هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مذاکرات وین و پیشرفت های حاصله قدردانی کرد و افزود: اگر واقع بینی بر رفتار همه طرف‌ها حاکم باشد، همچنان به نقطه وصول توافق خوب و قوی نزدیک هستیم.


وزیر امور خارجه کشورمان خاطرنشان‌ کرد: طرح برخی درخواست های جدید از سوی آمریکا هیچ گونه توجیه منطقی نداشته و با مواضع این کشور در مورد دستیابی سریع به توافق در تناقض می باشد.


امیرعبداللهیان افزود: موضوعات اصلی و لغو موثر تحریم ها نباید تحت تاثیر زیاده خواهی طرف آمریکایی قرار گیرد. 


دور هشتم مذاکرات لغو برجام از ششم دی‌ ماه سال جاری در وین آغاز شده است و شرکت‌کنندگان در حال تکمیل پیش‌نویس متن توافق و تصمیم‌گیری درباره برخی موضوعات اختلافی بوده‌اند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40