رئیسی ظرفیت های تجاری و ترانزیتی کشورهای دی ۸ مغفول مانده است


تهران – ایرنا – رئیس جمهور با اشاره به این‌که سیاست ایران همکاری با سازمان‌های منطقه‌ای، بین المللی و کشورهای جهان است، تاکید کرد: ظرفیت‌های زیادی در کشورهای دی ۸ برای افزایش تبادلات تجاری و ترانزیت کالا وجود دارد که مغفول مانده است.


به گزارش حوزه دولت ایرنا، آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» روز دوشنبه در دیدار «ایسیاکا عبدالقادر امام» دبیرکل سازمان «دی ۸» به دستاوردهای دانش بنیان جوانان ایرانی در پارک‌های علم و فناوری کشورمان اشاره کرد و اظهار داشت: ایران می‌تواند دستاوردهای فناورانه و دانش‌بنیان خود را با دیگر کشورهای عضو دی ۸ به اشتراک بگذارد.


رئیسی با ضروری دانستن افزایش تبادلات تجاری میان اعضای گروه دی ۸، تصریح کرد: اعضای این سازمان تلاش کنند ضمن فعال‌سازی ظرفیت‌های خود تبادلات تجاری بین کشورهای عضو را افزایش دهند.


رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آمریکا نمی‌خواهد کشورهای در حال توسعه رشد کنند و علاقه‌مند است این کشورها به هر نحوی به نظام سلطه وابستگی داشته باشند.


دبیرکل سازمان دی ۸ نیز در این دیدار ایران را یکی از اعضای فعال این سازمان دانست و گفت: دو نهاد مهم دی ۸ در تهران و همدان مستقر است.


عبدالقادر امام مورد توجه قرار گرفتن ظرفیت جمعیت برای کشورهای عضو سازمان دی ۸ و افزایش تبادلات تجاری میان اعضا را دو رویکرد مهم مدیریتی خود از زمان تصدی دبیر کلی این سازمان عنوان کرد.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40