رویکرد پیگیری مسکن در کردستان باید تسهیلات محور شود


ایسنا/کردستان استاندار کردستان گفت که رویکرد پیگیری مسکن در استان باید تسهیلات محور شود.


اسماعیل زارعی کوشا امروز چهارشنبه در شورای مسکن استان در سنندج، با بیان اینکه رویکرد دولت تا کنون در زمینه مسکن در استان، زمین محور بوده است، اظهار کرد: رویکرد ما از این به بعد، تسهیلات محور خواهد بود چرا که معتقدیم اگر به موازات هم کارها پیش نرود با مشکل مواجه خواهیم شد.


وی با بیان اینکه ما در استان در راستای تامین زمین فرصت و زمان زیادی را از دست داده یم، افزود: انتظار داریم بانک ها هرچه زودتر در بحث افتتاح حساب ها و پرداخت تسهیلات اقدام کنند تا فرصت از دست داده را جبران کنیم.


استاندار کردستان، با بیان اینکه تا حدودی از فشار تامین زمین خارج شده ایم، ادامه داد: موضوع پرداخت تسهیلات و تامین منابع مالی چه از طریق متقاضیان و چه بانک ها اولویت ماست.


وی افزود: کارهای اداری و بانکی پرداخت تسهیلات مسکن ملی باید هرچه سریع‌تر تا قبل از شروع فصل عمرانی انجام شود، تا در فصل عمرانی درگیر این کارها و پروسه های اداری نباشیم.


به گفته زارعی کوشا، در حال حاضر براساس آمار بیش از نیمی از جمعیت استان در بافت ناکارآمد زندگی می کنند، بر همین اساس باید مشکلات مطرح شده در این حوزه به ویژه در حوزه میراث فرهنگی رفع و به صورت جدی به نوسازی بافت فرسوده ورود پیدا کنیم.


وی با تاکید براینکه موضوع بافت فرسوده بسیار اهمیت دارد، بیان کرد: بخش جدی از زمان و توان شورای مسکن استان را روی حوزه بافت فرسوده متمرکز خواهیم کرد، چرا که این موضوع یک ضرورت در استان است.


استاندار کردستان در ادامه به اجرایی کردن اقدامات از محل مولدسازی اشاره کرد و افزود: فرصت برای تصمیم گیری مناسب در مورد اراضی مازاد دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد و باید با نگاه توسعه اراضی دانشگاه، برای این اراضی برنامه داشته باشیم.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز