سفارت ایران جشن نوروز ۱۴۰۱ را در برونئی برگزار کرد


تهران-ایرنا-سفارت جمهوری اسلامی ایران در برونئی دارالسلام، جشن نوروز ۱۴۰۱ را به صورت آنلاین و با حضور برخی از مقامات این کشور، سفرای خارجی مقیم، ایرانیان مقیم و مردم محل برگزار نمود.


به گزارش خبرگزاری ایرنا، سفارت جمهوری اسلامی ایران در برونئی دارالسلام، جشن نوروز ۱۴۰۱ را به صورت آنلاین و با حضور برخی از مقامات این کشور، سفرای خارجی مقیم، ایرانیان مقیم و مردم محل برگزار نمود. در این مراسم، سه گروه موسیقی، از جمله، گروه موسیقی سنتی کنارک، موسیقی نوروز اجرا نمودند و خانم دکتر پوردانا، از اساتید دانشگاه از ایران، توضیحات جامعی در تاریخچه نوروز و اهمیت آن ارائه نمود. 


مهمان ویژه این مراسم از طرف دولت برونئی دارالسلام، اقای پنگیران محمد امیر ریزال بن پنگیران حاجی محمود، دبیر دائم وزارت فرهنگ، ورزش و جوانان برونئی دارالسلام بود. وی طی سخنرانی در این مراسم ضمن معرفی نوروز به عنوان یک فرهنگ ریشه دار، به پیشرفت های سال های اخیر در روابط دوجانبه ج.ا.ایران و برونئی دارالسلام در زمینه های مختلف به ویژه، ارتباط مردمان دو کشور اشاره نمود. 


سفیر جمهوری اسلامی ایران، خانم حمیرا ریگی، طی سخنرانی در این مراسم، پس از معرفی نوروز به عنوان پیام آور صلح جهانی و آغاز تحولی شیرین در طبیعت چهار فصل ایران، گفت، به درستی سازمان ملل متحد با تصویب قطعنامه ای در سال ۲۰۱۰، نوروز را به عنوان “روز بین المللی نوروز و فرهنگ صلح” ثبت نمود.


وی افزود: مردم ایران در ایام نوروز با توجه به اهمیت صله رحم در اسلام، به دید و بازدید یکدیگر به ویژه بزرگترهای خانواده می روند و به یکدیگر شادی هدیه می دهند.


وی همچنین از مردم برونئی دارالسلام برای سفر به ایران در نوروز سال های آتی دعوت نمود.


در این مراسم، پیام های تبریک ویدئویی شخصیت های سیاسی، علمی، اقتصادی، دینی، اجتماعی و بخش خصوصی برونئی دارالسلام به مناسبت نوروز که به سفارت ج.ا.ایران ارسال شده بود، پخش شد.  


شایان ذکر است، این مراسم، اولین مراسم نوروز در کشور برونئی دارالسلام با حضور شخصیت های مختلف برونیائی برگزار شد که با پوشش مناسب رسانه های محل نیز همراه بود.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40