سفارت رژیم اسرائیل از کی یف به شهر دیگر اوکراین منتقل می شود



P>به گزارش دوشنبه شب ایرنا به نقل از نشریه هیل، یایر لاپید وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی پس از انجام ارزیابی وضعیت و مشورت با بازیگران مختلف بین‌المللی، تصمیم گرفت کارکنان سفارت را جابجا کند.


به گفته وزارت خارجه رژیم تل آویو ، دفتر کنسولی اسرائیل در لویو در حال تلاش برای ارائه اسناد سفر برای شهروندان اسرائیلی است و وزارت خارجه برای هر گونه تغییر از جمله امکان خروج زمینی آماده است.


ایالات متحده آمریکا یک هفته پیش نیز تصمیم گرفت سفارت خود در کی یف را ببندد و فعالیت های دیپلماتیک خود را به شهر لویو منتقل کند.


آنتونی بلینکن در این باره گفت: ما در حال انتقال موقت عملیات سفارت خود در اوکراین از سفارت خود در کی یف به لویو به دلیل شتاب چشمگیر در تجمع نیروهای روسی هستیم.


بسیاری از کشورها به شهروندان خود در اوکراین هشدار داده اند که در بحبوحه تنش های فزاینده با روسیه، آنجا را ترک کنند و گفته اند که در صورت اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین، نمی توانند کمک یا نجات را تضمین کنند.


روابط مسکو و کی یف از سال ۲۰۱۴ تیره شده و این تنش تحت تاثیر فضاسازی‌های تبلیغاتی آمریکا و متحدانش شدت گرفته است.


روسیه تضمین‌ها و درخواست‌های امنیتی را برای ایالات متحده آمریکا فرستاده و در آن بر توقف هرگونه رزمایش نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و همچنین خروج نیروهای این سازمان از اروپای شرقی تاکید کرده است.