سلیمانی برخی باشگاه ها بازیکن در اختیار تیم ملی فوتسال زنان


تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی فوتسال زنان گفت: برخی از باشگاه‌ها بازیکنان خود را در اختیار تیم ملی نگذاشتند. با شکست برابر روسیه قصد بهانه تراشی نداریم و باید به جوان‌ترها میدان می‌دادیم.


به گزارش ایرنا، فروزان سلیمانی روز سه‌شنبه در گفت و گویی درباره شکست ۵ بر یک تیم ملی فوتسال زنان برابر روسیه اظهار داشت: دیدار سختی را برابر روسیه داشتیم، چرا که خود را برای جام ملت‌های اروپا آماده می‌کند و بازیکنان آن از مهرماه در اردو بودند.


وی ادامه داد: بیشتر ملی‌پوشان نیز درگیر بیماری کرونا بودند و پس از دوره نقاهت در اردو حضور داشته و تمرینات خود را از سر گرفتند از لحاظ جسمانی آن آمادگی لازم را نداشتند. بزرگترین مزیت برگزاری دیدارهای دوستانه بالا رفتن تجربه بازیکنان جوان بود. با برنامه‌ریزی درست و برگزاری دیدارهای دوستانه می‌توان بهترین بهره‌وری را داشته باشیم تا نتیجه‌ای مطلوب را بدست آورد.


سرمربی تیم ملی فوتسال زنان عنوان کرد: تیم ایران برای اینکه به هماهنگی برسد نیاز به اردوی‌های مستمر و بلند مدت دارد. ۵ جلسه تمرینی برگزار کردیم که از این تعداد جلسه تمرینی، سه جلسه با ۱۰ بازیکن برگزار شد. قصد بهانه تراشی نداریم اما واقعیت این است که نیاز به کار بیشتر داریم و باید به بازیکنان جوان میدان دهیم تا به هدف اصلی خود که حضوری پرقدرت در جام ملت‌های آسیا است، برسیم.


وی یادآور شد: بازیکنان تلاش کردند و در خیلی مواقع بر تیم حریف فشار آوردند اما از روی کم‌تجربگی و برخی اشتباهات گل خوردیم. از باشگاه‌هایی که به تیم ملی بازیکن دادند و کمک کردند تشکر می‌کنم. متاسفانه سه بازیکن از یک باشگاه خواستیم که در اختیارمان قرار ندادند اما در هر حال امیدوارم بازیکنان با انگیزه، بتوانند بازی بهتری در روز چهارشنبه داشته باشند.


سلیمانی اضافه کرد: دوستانی که منتقد هستند که چرا جوانگرایی در تیم ملی انجام نشده است باید بگویم که قرار نیست که تیم ملی فوتسال با بازیکنان ۱۸ و ۱۹ سال تمرینات خود را برگزار کند. ما از بازیکنان دهه ۷۰ که بسیار خوب هستند، استفاده کرده و وارد میدان کردیم تا تجربه کسب کنند.


وی افزود: وقتی این بازیکنان اولین بازی ملی خود را انجام می‌دهند یعنی به آنها تاکنون فرصت داده نشده است. بحث تیم ملی بسیار مهم است و باید انگیزه ایجاد کرد تا با تلاش و پشتکار بهترین عملکرد را از خود داشته باشند. اکنون دروازبان زیر ۱۸ سال در اردو تیم ملی حضور دارد. در کنار بازیکنان جوان از با تجربه‌ها نیز استفاده می‌کنیم. باید حمایت و کمک کنیم تا تیم ملی خوب و قوی داشته باشیم.


سرمربی تیم ملی فوتسال زنان گفت: با یک یا دو بازی نمی‌شود بازیکنان را محک زد و باید به آنها فرصت داد تا بهترین عملکرد را در یک پروسه زمانی بلند مدت داشته باشند. بازی تدارکاتی بیشتری به دور از کسب هر نتیجه‌ای باید برگزار کرد تا در نهایت تیم آماده‌ای برای بازی‌های آسیایی داشته باشیم.


تیم ملی فوتسال زنان فردا (چهارشنبه) در دومین دیدار تدارکاتی به مصاف روسیه خواهد رفت.