سکوت آمریکا در مقابل حمله به عین الاسد نتیجه ایستادگی ملت ایران


تهران- ایرنا- نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در رابطه با ایستادگی و مقاومت ملت ایران در مقابل فشار حداکثری گفت: امروز وقتی ایران عین‌الاسد را مورد هدف قرار می‌دهد، آنها نمی‌توانند چیزی بگویند؛ این نتیجه تلاش آحاد ملت ایران است.


به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، سعید جلیلی پنجشنبه شب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری درمورد سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن، گفت: وقتی که آمریکا می‌گوید فشار حداکثری و سایر کشورها را هم تهدید می‌کند و این انجام نمی شود همان چیزی است که در اعتراف خود به دنبال این که می‌گوید ما شکست فاحش خوردیم و ما منزوی شدیم. 


نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: یعنی اینکه ما به دیگران هم که می گفتیم با ایران کار نکنید آنها حرف ما را گوش نکردند و این کار را انجام دادند. این همان شناخت صحنه است. 


وی گفت: اگر امروز دیگرانی با آمریکا دچار چالش می‌شوند و به حرف او گوش نمی‌دهند، این برای ما یک فرصت بزرگ است. قدرت ها و دولت هایی به هر دلیلی برای تامین منافع خودشان وارد چالش با آمریکا شدند و به این خاطر تحریم‌های او را زیر پا می‌گذارند. 


جلیلی تصریح کرد: این ملت ایران بود که سال ۵۷ دعوت خدا و پیامبر را اجابت کرد و ایستاد و قیام کرد، روی قیام خود ایستاد، از این قیام فهم صحیح داشت. این حرکت یک فرمول تاریخی است و قرآن نیز به آن اشاره دارد.


وی با بیان اینکه ملت ما ایستاد و فشار سنگینی تحمل کرد، اضافه کرد: اما امروز در فجر ۱۴۰۰ شیرینی آن را می‌چشد که دشمن می‌گوید ما شکست فاحش خوردیم و دشمن می‌گوید که من منزوی شدم. این عین اظهارات آنهاست که به صراحت آن را بیان می‌کنند. 


نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: امروز آنها به صراحت می‌گویند ایران عقب که نرفت، برعکس جلو آمد و توانست پیشرفت کند. این را فقط آمریکا نمی‌گوید؛ متحدانشان هم همین را می‌گویند. 


وی با اشاره به گفت‌وگوهای ایران و آمریکا اضافه کرد: این مذاکرات نیز مانند حرکت انقلاب بود؛ آمریکا از یک توافقی که خودش آمده بود و می‌گفت که این توافق را قبول دارد و آن را نوشته و امضا کرده بود و خود آنها نیز اذعان داشتند که آژانس گزارش داده است که ایران به همه تعهدات خود عمل کرده است، از آن خارج شد و گفت قصد وارد آوردن فشار حداکثری دارد.


وی اضافه کرد: امروز خود آنها به این جمع‌بندی رسیدند که فشار حداکثری جواب نداده است. نه تنها جواب نداده که می‌گویند شکست فاحش خورده‌اند. شکست یک سیاست کوچک نبوده است؛ یک راهبرد به نام فشار حداکثری بوده است. 


جلیلی یادآور شد: خود رییس دولت آمریکا رسماً در تریبون بیان کرد که من به عنوان رییس دولت آمریکا دستور دادم فرمانده نظامی ایران را در یک کشور ثالث ترور کنند و حاج قاسم عزیز ما را به شهادت رساندند. این خود یکی از مصادیق فشار حداکثری است.


وی اضافه کرد: در جواب وقتی که ایران عین‌الاسد را مورد حمله قرار می‌دهد، چیزی نمی‌گویند. مجبور می‌شوند خبر آن را تحریم و بایکوت کنند. این همان پیروزی ملت ایران است. فکر امسال این عظمت را دارد که ۳ سال پیش که میگفتند ما نمی‌خواهیم شما ۲۲ بهمن را ببینید، امسال در ماه بهمن از زبان مقامات رسمی اعلام میکند که ما شکست فاحش خوردیم. این ثمره تلاش آحاد مردم ایران است.


نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: مردم نقش خود را به بهترین شکل ایفا کردند. امروز وظیفه مسیولین و دستگاه‌ها است که برای چنین مردمی با همه وجود فعالیت کنند. 


جلیلی با بیان اینکه اعتراف دشمن به شکست یک مقدمه تاریخی برای پیشرفت است، گفت: ما باید این مشکلاتی را که در این ایام و دوران بوده است را به سرعت جبران کنیم. جهش برای کشور ما امروز یک ضرورت است؛ فقط یک انتخاب نیست.


وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، تصریح کرد: ما باید داشته‌ها و توانمندی‌های خودمان را بشناسیم. اگر ملتی یک توانمندی داشته باشد، اما با آن آشنا نباشد و یا اینکه به موقع از آن استفاده نکند، خسران خواهد دید.


جلیلی اضافه کرد: این خیلی مهم است که شما توانمندی‌های  خودتان را به موقع بشناسید، به موقع استفاده کنید و با یک مدیریت صحیح جلو ببرید. این ظرفیتی است که کشور ما امروز به بهترین شکل دارد و آن را نشان داده است.


نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی اضافه کرد: اینکه ما امروز توانسته‌ایم به این موفقیت‌ها برسیم این است که مردم ما یک شناخت صحیح داشتند و همین بود که آنها را به تعبیر حضرت امام (ره) از مردم صدر اسلام متمایز می‌کرد.


وی با تاکید بر اینکه تبیین همیشه ضرورت دارد، اضافه کرد: در سایه فهم صحیح است که می‌توان حرکت کرد. اما چرا رهبر انقلاب حالا بر آن تاکید می‌کنند؟ ما در شرایطی هستیم که دشمن هر طور که بلد بوده و می‌توانسته تلاش کرده است. در سالهای اول انقلاب، ترور و جنگ، بعد فشار اقتصادی و امثال آن. حالا هم که بحث فشار حداکثری را مطرح می‌کند. 


جلیلی اظهار داشت: امروز به نقطه‌ای رسیدیم که دشمن اصلی ما اعلام می‌کند که من شکست فاحش خورده‌ام. دشمن هر وقت که در زور کم می‌آورد، رو به تزویر می‌آورد.


جلیلی اضافه کرد: اینجاست که تبیین بسیار اهمیت پیدا می‌کند. دشمنی که امروز اعتراف به شکست می‌کند، نمی‌گوید که من دیگر آنها را دنبال نمی‌کنم، دیگر نمی‌تواند دنبال کند و از مسیر دیگر وارد می‌شود. واقعیت‌ها و قوت‌ها را می‌پوشاند و در مسیری که در پیش گرفتیم، ایجاد تردید می‌کند. اینجاست که جهاد تبیین معنی پیدا می‌کند.