صحنه هایی باورنکردنی از روزهای ابتدایی شیوع کرونا در ایران


تهران-ایرنا- مستند «ABCD»، روایتی متفاوت از تاثیرات اجتماعی پاندمی کرونا بر زندگی مردم در روزهای ابتدایی شیوع این بیماری است و صحنه‌هایی عجیب را به نمایش درآورده است.


به گزارش ایلنا، مستند «ABCD» ساخته محسن خان‌جهانی در بخش مسابقه پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند حضور دارد و امشب، ۲۹ شهریورماه از شبکه مستند پخش می‌شود. 


این فیلم مستند روایتی متفاوت از تاثیرات اجتماعی پاندمی کرونا بر زندگی مردم به ویژه در روزهای ابتدایی شیوع این بیماری در کشور در اسفندماه سال ۱۳۹۸ است. در روزهای پایانی سال ۱۳۹۸ و روزهای ابتدایی ۱۳۹۹ که کشور درگیر بیماری کرونا بود و ایام نوروز تمامی شهرها به حالت تعطیل درآمد، خان‌جهانی و تیمش به سراغ شهر خالی از سکنه‌ای رفتند که برخلاف سنوات گذشته رنگ و بوی دیگری را در ایام نوروز به خود گرفته است. 


مستند «ABCD» اولین بار در جشنواره سینماحقیقت به نمایش درآمد و به دلیل پرداخت متفاوت به موضوع کرونا با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو شد. این فیلم اکنون در بخش مسابقه جشنواره تلویزیونی مستند حضور دارد و برای اولین بار از تلویزیون پخش می‌شود. 


عوامل تولید این مستند عبارتند از: پژوهش و کارگردانی: محسن خان‌جهانی، تهیه‌کننده: کاوه احمدی، مدیر فیلمبرداری: امیر جغتایی، صدابردار: احمدرضا طایی، تدوینگر: مهدی باقری، صداگذار: آرش قاسمی، توازن نور و رنگ: رضا تیموری، مدیر تولید: باقر شریفی سمنانی، کاوه احمدی محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی. 


براساس این گزارش، مستند «ABCD» امشب ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش می‌شود و بازپخش آن امشب ساعت ۲۴ و فردا ساعت ۹ صبح است.