فعالیت ۲۱ خانه محیط زیست در گیلان


ایسنا/گیلان رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط‌ زیست گیلان با اشاره به فعالیت ۲۱ خانه محیط‌ زیست در استان، گفت: هدف از تأسیس این خانه‌ها ارتقاء فرهنگ حفاظت از محیط‌ زیست است.


الهه کلانتری امروز ۱۱ دی ماه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فعالیت خانه‌های محیط زیست در گیلان، اظهار کرد: ۲۱ خانه محیط زیست در همه شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند.


وی با بیان اینکه شهرستان‌های رودسر، رودبار و ماسال هر کدام دو خانه محیط زیست دارند، افزود: در رشت سه خانه محیط‌زیست مشغول به فعالیت است.


رئیس اداره آموزش و مشارکت های مردمی اداره کل حفاظت محیط‌زیست گیلان با اشاره به فعالیت محیط‌زیست در مدارس، گفت: ۶ خانه در مدارس و زیر نظر آموزش و پرورش استان هستند و بقیه نیز زیر نظر سایر ارگان‌ها فعالیت دارند.


کلانتری هدف از تأسیس خانه‌های محیط‌زیست را ارتقاء فرهنگ حفاظت از محیط زیست،گردهم آوردن و هم‌افزایی ظرفیت‌های فرهنگی دستگاه‌های دولتی و نهادهای حاکمیتی تشکل‌های مردم نهاد و دیگر فعالان و علاقمندان محیط زیست برشمرد.


وی تصریح کرد: آموزش همگانی اثربخش و میدانی گروه‌ها و مخاطبان اثرگذار اجتماعی اعم از دولتی و غیردولتی و آحاد جامعه، نهادینه‌سازی رفتار شهروندی و جلب مشارکت آنها و ایجاد و توسعه مهارت‌ها برای حفظ محیط‌زیست و مردمی‌سازی امور محیط‌زیستی و تقویت رویکرد اجتماعی محیط‌زیستی از دیگر اهداف تأسیس خانه‌های محیط‌زیست است.


رئیس اداره آموزش و مشارکت های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: ترویج روش‌ها و فناوری‌های نوین و بومی‌سازی شده مدیریت اجتماعی محیط‌زیست از دیگر اهداف این مهم است.


کلانتری درباره فعالیت‌های بانوان در زمینه حفاظت از محیط‌زیست، خاطرنشان کرد: تعدادی از سازمان‌های مردم نهاد با محوریت زنان و جوانان در استان مشغول به فعالیت هستند که البته برطبق شرح وظایف و اهداف همگی این سازمان‌ها آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه زنان، کودکان و خانواده از جمله اولویت‌های مهم است.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم دستگاه تصفیه آب
بیشتر بخوانیمروش‌های انتخاب و خرید نهال‌های سالم برای باغبانی