مدرس فوتبال بانوان رویکرد فدراسیون برگزاری دوره های داوری برای



P>جمیله کشاورز جمعه‌شب در حاشیه برگزاری کلاس داوری فوتبال ۲۲ نفر از بانوان مرکز استان یزد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون برای ارتقای دانش فنی داوران در کشور دوره‌های مختلف آموزشی برگزار شده است .


وی با بیان اینکه برای موفقیت داوران زن در امر قضاوت، زمینه های بسیار خوبی در کشور از سوی فدراسیون فوتبال کشور آماده شد، افزود: رکن اصلی توسعه و ارتقای سطح علمی و مهارت آموزی داوران زن در کسب دانش به روز و آمادگی جسمی و روحی است.


مدرس داوری فدراسیون فوتبال ایران بیان کرد: تاکنون در استان‌های مختلف با استقبال داوران زن ، همکاری و پیگیری هیات‌های ورزشی  شاهد برگزاری دوره‌ های خوب آموزشی بودیم.


خانم کشاورز به وجود ظرفیت در داوران زن کشور اشاره کرد و ادامه داد: برای حضور در مسابقه و قضاوت لیگ‌های ملی و بین‌المللی باید داوران هرچه بیشتر به دانش‌روز و آمادگی جسمی برسند.


وی به وضعیت داوری فوتبال به خصوص در بخش بانوان استان یزد اشاره کرد و برگزاری دوره‌های دانش‌افزایی را امری ضروری دانست و تداوم آن را خواستار شد.


کلاس داوری فوتبال بانوان با حضور۲۲ نفر به مدت سه روز در شهرستان یزد برگزار شد و این استان  ۱۵۰ داور فوتبال دارد که از این تعداد ۳۵ نفر به صورت فعال در قضاوت لیگ‌های کشور حضور دارند.  


استان یزد با یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت،۴۸ هیات ورزشی استانی، ۴۰۰ هیات شهرستانی و ۶۲ هزار ورزشکار بیمه شده دارد و در حال حاضر اعضای ۳۰ تیم فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی یزد در لیگ‌های کشوری در رده سنی پایه حضور دارند.