نماینده دزفول مجلس به طور جدی پیگیر رفع مشکلات معلمان است


دزفول – ایرنا – نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات معلمان گفت: مجلس به طور جدی پیگیر رفع این مشکلات است.


به گزارش ایرنا سید احمد آوایی روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش دزفول در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه این شهرستان افزود: متاسفانه معلمان ما بعد از تدریس برای تامین هزینه‌های زندگی مشغول به کار دوم نظیر مسافرکشی می‌شوند.
وی با با تاکید بر لزوم رفع مشکلات معیشتی معلمان ادامه داد: پیگیری زیادی در این زمینه در مجلس شورای اسلامی صورت گرفته است ضمن اینکه تاکنون ۶ نشست با وزیر آموزش و پرورش، ۲ نشست با معاون نوسازی مدارس و نشست‌های دیگری با سایر مسوولان وزارت آموزش و پرورش داشته‌ام.


نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: پیگیری‌هایی نیز برای تبدیل وضعیت معلمان حق التدریسی و غیرانتفاعی و همچنین جذب نیرو و اعتبار برای تجهیزات و بازسازی مدارس فرسوده انجام شده است.


وی افزود: حتی درصورت فراهم شدن بهترین امکانات سخت افزاری برای آموزش و پرورش، اگر معیشت معلمان تامین نشود نمی‌توان انتظار افزایش کیفیت آموزش را داشت.
آوایی با تاکید بر اینکه از حق معلمان و آموزش و پرورش در مجلس دفاع می‌کند، اظهارداشت: همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز به طور جدی در مجلس در حال پیگیری است‌.


وی با انتقاد از برخی رویه‌های موجود در آموزش و پرورش گفت: نباید ارزیابی‌ها در آموزش و پرورش صرفا حافظه محور باشند بلکه مهارت آموزی دانش آموزان باید در اولویت قرار گیرد.


نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی خواستار انجام کار فرهنگی عمیق شد و اظهارداشت: دستگاه‌های فرهنگی کشور باید درمورد قانون گرایی در حوزه‌های مختلف فعالیت کنند.
وی با اشاره به مشکل ساز شدن برخی بدعت‌ها در سطح شهرستان دزفول افزود: در برخی موارد شاهد فروش خانه و سقف بالای سر برای برگزاری مراسم ترحیم درگذشتگان هستیم که این موضوع به یک چالش فرهنگی تبدیل شده و باید اصلاح شود.


آوایی با بیان اینکه علم اختصاص به حوزه و دانشگاه ندارد و حوزه‌ای گسترده است، گفت: طبق روایت امیرالمومنین (ع) هرکس آگاهی بیشتری دارد ارزش آن نیز بیشتر است.


تاکید فرماندار دزفول بر واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان 


فرماندار ویژه دزفول نیز با قدردانی از دست اندرکاران و شرکت کنندگان راهپیمایی ۲۲ بهمن درخصوص آخرین وضعیت کرونا در این شهرستان گفت: به سرعت در حال رسیدن به قله پیک کرونا هستیم که واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان در شرایط کنونی اهمیت زیادی دارد.


علی فرهمندپور افزود: باید با ایجاد یک کارگروه، تمام امکانات و ظرفیت‌های شهرستان را برای واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان بسیج کنیم.


وی با اشاره به مقام‌های استانی و کشوری آموزش و پرورش دزفول در سال جاری گفت: کانون بازنشستگان آموزش و پرورش دزفول مقام نخست استان و دوم کشور را کسب کرده است که جای قدردانی دارد.
فرهمندپور اظهارداشت: یکی از مصوبات نشست قبلی شورای آموزش پرورش دزفول استفاده از ظرفیت نخبگان و دریافت طرح‌های آننها برای ارتقای کیفیت آموزش بود که انتظار می‌رود این اقدام در اسرع وقت انجام شود.
فرماندار ویژه دزفول با تاکید بر لزوم ارتقای سطح رفاه معلمان گفت: نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی پیگیری‌هایی برای رفع مشکلات آموزش و پرورش و معلمان انجام داده است که امیدواریم به نتیجه برسند.
وی با اشاره به ظرفیت‌های آموزشی شهرستان دزفول افزود: رویش‌هایی در برخی مدارسه داشته‌ایم که باید عوامل موفقیت آنها بررسی و الگوی سایر مدارس شوند.
فرهمندپور مشکل کمبود زمین در کوی طالقانی، مدرس و پیام نور برای احداث مدرسه را یادآور شد و اظهارداشت: می‌توان از ظرفیت خیران برای خرید زمین و احداث مدرسه استفاده کرد.
وی افزود: شهرستان دزفول در برخی موضوعات نظیر مدرسه سازی، کادر آموزشی و دانش آموزان جایگاه خوبی دارد و لازم است در حوزه مسائل فرهنگی معلمان و دانش آموزان نیز اقداماتی صورت گیرد.
فرماندار ویژه دزفول درخصوص کمبود معلم در این شهرستان گفت: مکاتباتی در این زمینه از سال گذشته تاکنون انجام شده که رفع این مشکل نیازمند صدور مجوز استخدام است.


وی با قدردانی از اقدامات ارزنده دکتر گلچین نژاد معلم دلسوز دزفولی که کودکان کار را به صورت رایگان آموزش می‌دهد، افزود: یک دستگاه کانکس و مقادیری لباس با کمک خیران برای کلاس درس این کودکان کار فراهم شده است.


حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن مسوولیت ما را سنگین‌تر کرد


امام جمعه دزفول با اشاره به حضور حماسی مردم این شهرستان در راهپمایی ۲۲ بهمن گفت: این حضور گسترده در شرایط کرونایی و بارش باران مسوولیت ما را سنگین‌تر کرده است.
حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی با بیان اینکه تربیت باید الهی باشد، بیان کرد: تزکیه مقدم بر دانش است و اگر بخواهیم جامعه‌ای قوی داشته باشیم باید تزکیه و علم و دانش مردم و دانش آموزان را به عنوان ۲ بال در کنار یکدیگر مدنظر قرار دهیم.
وی با تاکید بر لزوم پرداختن به محتوای آموزشی همچون مسائل سخت افزاری آموزش و پرورش افزود: دکتر گلچین نژاد معلم دلسوز دزفولی با کمترین امکانات به کودکان کار آموزش می‌دهد که جای قدردانی دارد.
حجت الاسلام قاضی دزفولی اظهارداشت: گاه یک جمله و کلمه معلم می‌تواند مسیر زندگی دانش آموز را تغییر دهد لذا ابتدا باید از نظر فکری و اعتقادی به معلمان توجه شود.
وی معلمی را شغل انبیا دانست و افزود: معلمی که با هدف دریافت حقوق پایان ماه سر کلاس حاضر می‌شود، نمی‌تواند دانش آموزانی اهل تفکر و اندیشه تربیت کند.
امام جمعه دزفول با تاکید بر لزوم اولویت بندی مسایل علمی و تربیتی گفت: اینکه علم از چه کسی کسب می‌شود نیز بسیار مهم است. 
حجت الاسلام قاضی دزفولی درخصوص روش علم آموزی بیان کرد: کلید باز کردن دانش سوال پرسیدن است لذا باید دانش آموزانی پرسشگر تربیت کرد.
وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های فراوان علمی در شهرستان دزفول افزود: اگر نتوانیم استعدادها و ظرفیت‌های علم و دانش این شهرستان را شکوفا کنیم، کفران نعمت کرده‌ایم.
امام جمعه دزفول با اشاره به وجود نخبگان فراوان دزفولی در نقاط مختلف دنیا اظهارداشت: این نخبگان تربیت یافته مدارس دزفول هستند و باید به گونه‌ای عمل کنیم که همچنان چنین نخبگانی تربیت شوند.


تزریق دُز نخست واکسن کرونا به ۸۵ درصد دانش آموزان متوسطه اول و دوم دزفول
مدیر آموزش و پرورش دزفول درخصوص واکسیناسیون دانش آموزان این شهرستان گفت: ۸۵ درصد دانش آموزان متوسطه اول و دوم دُز اول، ۷۵ درصد دُز دوم و ۲۰ درصد دانش آموزان دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند ضمن اینکه واکسیناسیون دانش آموزان ابتدایی نیز آغاز شده است..
امیز ظاهرطحان با اشاره به کمبود زمین در برخی نقاط شهرستان دزفول برای ایجاد فضای آموزشی افزود: مناطقی نظیر کوی امام رضا(ع)، سعدی، حافظ، رسالت، طالقانی و مدرس با کمبود زمین مواجه هستند که اگر زمین مورد نیاز تامین شود می‌توان با هماهنگی مجمع خیرین مدرسه ساز، ساخت و توسعه مدارس را در این مناطق آغاز کرد.
وی با بیان اینکه یکهزار و ۳۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل داریم، افزود: افت تحصیلی شهرستان دزفول در نمره است نه در حضور دانش آموزان که یکی از دلایل آن مجازی شدن کلاس‌ها است.
مدیر آموزش و پرورش دزفول با اشاره به کمبود ۵۰ کلاس درس در این شهرستان گفت: شورای آموزش و پرورش دزفول در بین ۴۰ منطقه استان خورستان شورای برتر شده است.
وی با اشاره به کسب ۲ مقام کشوری توسط دانش آموزان دزفول افزود: دزفول سال گذشته چهار رتبه زیر یکهزار در کنکور سراسری کسب کرد که امسال این آمار به ۹ نفر رسید.


ظاهرطحان با بیان اینکه روش و الگوی تدریس یک معلم دزفولی برتر کشوری شد، اظهارداشت: توسعه و راه اندازی هنرستان‌ها مدنظر قرار گفت و با ایجاد سه هنرستان در دزفول، ۳۲۷ دانش آموز به سمت رشته‌های فنی و کار و دانش هدایت شدند.
وی با اشاره به اضافه شدن رشته کپوبافی از صنایع دستی دزفول به رشته‌های کارودانش این شهرستان افزود: هفته گذشته همراه با نماینده دزفول نشست‌های خوبی با مسوولان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد و اعتبارات خوبی برای توسعه و تجهیز هنرستان‌های دزفول اختصاص یافت.


مدیر آموزش و پرورش دزفول با بیان اینکه مهارت آموزی باعث اشتغالزایی بیشتر می‌شود، گفت: استان سمنان بیشترین جذب را در هنرستان‌ها و بیشترین اشتغالزایی را داشته است.
وی با اشاره به اهمیت تک شیفت شدن مدارس برای پرداختن به مسائل پرورشی افزود: برای تک شیفت شدن مدارس دزفول نیازمند ۹۸ مدرسه دیگر هستیم.


ظاهرطحان بیان کرد: ۵۰ مدرسه فرسوده با بیش از ۵۰ سال قدمت در شهرستان دزفول وجود دارد که در دوران دفاع مقدس و حملات موشکی آسیب دیدند.


به گزارش ایرنا در این نشست به موضوع بازنشسته شدن حدود ۷۰۰ معلم در شهرستان دزفول نیز اشاره و مصوب شد نماینده دزفول موضوع کمبود معلم را در کمیسیون آموزش مجلس مطرح و پیگیری کند.