وزیر نیرو طرح های عمرانی حوزه آب در سال جاری شتاب می گیرد


یزد _ ایرنا _وزیر نیرو گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده طرح های عمرانی در حوزه آب را با سرعت بیشتری دنبال می شوند تا شاهد یک کارگاه گسترده عمرانی برای پروژه های آبی در سطح کشور باشیم.


به گزارش ایرنا علی اکبر محرابیان عصر سه شنبه در  بازدید از موزه آب استان یزد عدم سرعت کافی در اجرای طرح های حوزه آب در کشور را مشکل سال‌های اخیر در این بخش بیان کرد. 


وی اظهار داشت: از این بابت هم ضرورت دارد با تجهیز منابع و بکارگیری امکانات و بسیج کارشناسان، مدیران،شرکتهای پیمانکاری، مهندسی و مشاور، پروژه های  را سرعت بخشیم.


محرابیان گفت:امروز ما به خاطر عدم توجه به ارزش ذاتی آب در اقصی نقاط کشور با مشکلاتی روبرو هستیم  باید بتوانیم این مشکلات را تا حدود زیادی مدیریت کنیم.


وی خاطرنشان کرد:اولین موضوع در مدیریت آب توزیع عادلانه آب در سطح کشور است که نیاز به توجه ویژه دارد.

محرابیان مشارکت همه ذی‌نفعان در توزیع مدیریت منابع آب ضروری دانست و از پیگیری و برنامه وزارت نیرو  برای مد نظر قرار دادن رعایت عدالت و توجه به ذینفعان در توزیع آب خبر داد.


 وزیر نیرو خاطرنشان کرد: باید بتوانیم با مدیریت های در سطح ملی و منطقه ای رضایت مردم را در این زمیته جلب کنیم.


خانه تاریخی کلاهدوزها در یزد  که به موزه آب اختصاص دارد یکی از منحصر به فردترین منازل مسکونی دوره قاجار، در چهار راه امیرچقماق یزد واقع شده است.
ساختمان این بنا که ۷۲۰ مترمربع مساحت دارد.


در این خانه  (موزه آب) ادوات و ابزاری که در گذشته جهت کار در قنات استفاده می شده به نمایش در آمده است  و مالکیت بنا در اختیار شرکت آب منطقه ای یزد است.


وزیر نیرو ظهر امروز وارد استان یزد شد  و از نیروگاه سیکل ترکیبی و طرح اضطراری آبرسانی به شهر یزد بازدید کرد. 




آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40