وزیر کشور لایروبی بنادر شمالی ضروری و اولویت توسعه منطقه است


نوشهر- ایرنا – وزیر کشور با اشاره کاهش سطح آب دریای خزر و همچنین اهمیت جایگاه بنادر در توسعه ، گفت: لایروبی بنادر شمالی کشور ضروری و اولویت توسعه است.


به گزارش ایرنا، احمد وحیدی روز چهارشنبه پس از ورود به مازندران از طریق فرودگاه نوشهر از منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر بازدید کرد و افزود : لایروبی بنادر شمالی کشور بویژه  سه بندر مازندران با توجه به کاهش حداقل یک متری آب های ساحلی فقط در یک سال اخیر نیاز ضروری می باشد که در این زمینه از وزیر راه و شهرسازی پی گیر خواهم شد.


وی همچنین تامین تجهیزات لازم برای لایروبی بنادر را اولویت مهم توسعه استان مازندران برشمرد.


وزیر کشور خواستار حرکت تندتر بنادر مازندران به سمت صادرات شد و گفت : برنامه توسعه سرمایه گذاری بیشتر منوط به توسعه منطقه ویژه اقتصادی نوشهر است.


وحیدی با اشاره به پی گیری برای اضافه شدن ۲۰۰ هکتار به فضای بندر نوشهر ، گفت : این موضوع در حال بررسی است تا در صورت تامین نظر محیط زیست و بقیه مجوزها لازم این امر محقق شود.


وزیر کشور در این بازدید از راه دسترسی در حال احداث بندر نوشهر بازدید کرد. این راه ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون برای آن ۱۶۰ میلیارد تومان هزینه شده است ولی طبق اعلام مسوولان بندر نوشهر برای تکمیل آن که از طرح های مهم منطقه ویژه است به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است . قرار است ۱۶۰ میلیارد تومان از این اعتبار برا تملک زمین هزینه شود.


سایت مخازن خوراکی ، سایت سیلوی غلات و کارخانه چوب خشک کنی و برج مرکز کنترل و اسکله نیز از دیگر بخش های بود که امروز وزیر کشور از آنها بازدید کرد و از نزدیک با مشکلات بندر و سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر قرار گرفت.




آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40