پاسداران حامیان امنیت و اقتدار ایران اسلامی هستند


تهران – ایرنا – سوم شعبان مصادف با ولادت امام حسین (ع) توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به عنوان روز پاسدار نامگذاری و در تقویم ثبت شده است؛بی شک بزرگداشت این روز به دلیل اهمیت وظایفی است که پاسداران این مرز و بوم بر عهده دارند.


به گزارش ایرنا، پاسدار در لغت به معنای نگهبان و مراقب است؛ همین معانی شاید برای پاس داشتن آن کافی باشد اما با نگاهی عمیق تر می توان گفت که نگهبانی و حراست، پایه و بنیان هر حرکتی در جامعه بوده و هست. به معنای دیگر، اگر امنیت و حس امنیت در جامعه ای وجود نداشته باشد نباید انتظار حرکت رو به جلو و پیشرفتی در آن داشت.


نهال پاسداری از کیان ایران و ایرانی که پس از انقلاب شکوهمند اسلامی و با فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب، کاشته شد و امروز با گذشت بیش از چهار دهه، این میراث به باروری و شکوفایی خود رسیده است.این پاسداری جز با حمایت و همراهی مردم بارور نمی شد و فرزندان انقلاب امروز با اتکا بر نیروی الهی و به مدد خون شهدا همچنان پایدار و استوار ایستاده اند تا میهن اسلامی با گزندی روبرو نشود.


پاس داشتن شغل پاسداری از نقطه صفر مرزی و حتی فراتر از آن برای دفاع و تامین امنیت کیان یک ملت آغاز شده و تا بخش های مختلف جامعه تسری می یابد؛ نکته ای که در کلام رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری با مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشگاههای افسری نیروهای مسلح در دانشگاه افسری امام‌علی(ع) نمود پیدا می کند وقتی که ایشان می گویند: بدون امنیت همه‌ ارزش‌های مهم کشور دچار اختلال خواهند شد.


رهبر معظم انقلاب همچنین یادآور شدند که جوانانی که در دانشگاههای نیروهای مسلح تحصیل می کنند در واقع تأمین کنندگان و حافظان امنیت به عنوان یک ارزش بسیار والا و یک عنصر حیاتی برای کشور هستند.


فرمانده کل قوا با اشاره به ارائه خدمات مختلف نیروهای مسلح به ملت از جمله امداد رسانی و کمک در حوادث طبیعی همچون سیل گلستان و زلزله سرپل ذهاب و عرصه های بهداشت و درمان بویژه در شرایط کنونی بیماری کرونا و همچنین نقش آفرینی در رزمایش همدلی و کمکهای مؤمنانه خاطرنشان کردند: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران حقیقتاً نیروهایی آبرومند و شرافتمند هستند.


تامین چهار دهه امنیت 


فارغ از هرگونه تعارفی در طول بیش از چهار دهه گذشته اگر رشادت های نیروهای انتظامی، ارتش، سپاه، اطلاعات، مرزبانی و جمیع پاسداران نبود شاید این امنیت مثال زدنی که رشد کشور در سایه آن شکل می گیرد، وجود نداشت.


به لطف این رشادت ها و جانفشانی های پاسداران این مرز و بوم امروز به جدیت می توان گفت که جزیره ثبات خاورمیانه جایی جز ایران نیست؛ موضوعی که دوست و دشمن بر آن اذعان دارند.


جولان قایق های تندروی سپاه در آب های نیلگون خلیج فارس و مواردی چون دستگیری سربازان انگلیسی که وارد مرزهای آبی ایران اسلامی شده بودند از جمله موضوعاتی است که باید بیشتر در رسانه ها به آن اشاره کرد و بیش از پیش به آن افتخار کرد.


پاسدارانی از جنس سردار شهید سلیمانی


کسی فراموش نمی کند رشادت های پاسداران در هشت سال دفاع مقدس را و دیری نگذشته است از تهدیدات داعش که به پاس حضور وجود پاسدارانی از جنس سردار شهید سلیمانی و مدافعان حرم از سر ملت های منطقه گذشت.


نهال پاسداری از کیان ایران و ایرانی که پس از انقلاب شکوهمند اسلامی و با فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب، کاشته شد و امروز با گذشت بیش از چهار دهه، این میراث به باروری و شکوفایی خود رسیده است.


روز پاسدار فرصتی مغتنم است که به پاس رشادت های این نیروها، قامت راست کرده و از آنان تشکر کنیم و در یک جمله، پاسداران را پاس بداریم.