چشم پوشی از تخلفات رانندگی عامل افزایش این تخلفات است


تهران- ایرنا- رئیس جمهور ضمن درخواست از پلیس راهور برای اجرای بدون اغماض قانون درباره متخلفان اظهار داشت: ممکن است لازم باشد برای تخلفی تذکر داده شود، اما کسانی هستند که جسورانه امنیت جاده‌ها را به هم می‌زنند و با قانون‌شکنی می‌خواهند کار خود را پیش ببرند که در این مورد نباید اغماضی صورت گیرد.


به گزارش حوزه دولت ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه ۲۹ اسفند در بازدید از مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی، ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان و عید نوروز از زحمات شبانه‌روزی نیروهای پلیس راهور برای ایجاد نظم و راحتی و آرامش مردم در سفرهای نوروزی قدردانی کرد.


رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، پیشگیری از خطرات احتمالی در جاده‌ها را دارای اولویت دانست و گفت: با توجه به مهار نسبی کرونا و حجم بالای سفرهای نوروزی پس از دو سال محدودیت، همه دستگاه‌ها موظفند ضمن اجرای قانون و ایجاد نظم در جاده‌ها، شرایط ایمن و راحتی و آرامش را برای مردم فراهم کنند.


رئیسی با توجه به افزایش سفرهای نوروزی و وظیفه مهم پلیس راهور در تامین نظم و انضباط ترددها در کشور، ایمنی را رکن مهم حمل و نقل برشمرد و از رانندگان خواست با قانونمداری، حافظ سلامت خود، خانواده و هموطنان باشند و جان کسی را به خطر نیندازند.


رئیس جمهور ضمن تاکید بر ترویج رعایت قانون در فرهنگ رانندگی کشور در رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی از پلیس راهور خواست در اجرای قانون برای متخلفان اغماض نکنند چرا که چشم‌پوشی از تخلفات رانندگی، عامل افزایش این تخلفات و سوانح رانندگی است.


آیت‌الله رئیسی در این باره افزود: ممکن است لازم باشد برای تخلفی تذکر داده شود، اما کسانی هستند که جسورانه امنیت جاده‌ها را به هم می‌زنند و با قانون‌شکنی می‌خواهند کار خود را پیش ببرند که در این مورد نباید اغماضی صورت گیرد.


رئیس جمهور در پایان، از خانواده نیروهای پلیس راهور به دلیل تحمل دوری عزیزان‌شان و حمایت از این نیروها برای خدمت‌رسانی به مردم در ایام نوروز، قدردانی کرد.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40