چگونگی تعیین یک پیام انتخاباتی حرفه ای برای پیروزی در انتخابات۱۳۹۸ – مازیار میر


چگونگی تعیین یک پیام انتخاباتی حرفه ای برای پیروزی در انتخابات۱۳۹۸

 

چگونگی تعیین یک پیام انتخاباتی حرفه ای

چگونگی تعیین یک پیام انتخاباتی حرفه ای برای پیروزی در انتخابات

اساسا منظور از پیام و ارتباط  انتخاباتی چیست؟

باید بدانید یکی از مهمترین اهداف و برنامه های هر کاندیدای انتخاباتی این است که اولا چه دسته ها و گروه هایی را باید هدف قرار دهند و دوم

چه بگویند و چرا بگویند و مخصوصا چطور بیان کنند.چگونه در سخنرانیهای خود و با پیامهای تبلیغاتی خود ملت را به رای دادن ترغیب کنیم آری این

حرف ها به عبارت ساده، همان پیام های انتخاباتی را  تشکیل خواهند داد و هر چه روی این فصل از سخنرانی  و برنامه ها و شعار های تبیغاتی

خود کارکنید موفق تر خواهید بود. این را واقعا تضمین می کنم و طی سالها فعالیت انتخاباتی به ان ایمان پیدا نموده ام.

آری این پیامهای کوتاه و موثر و در عین حال قاطع می تواند بسیار بسیار موثر واقع گردد. البته باید اذعان کنم که تعیین پیام انتخاباتی به طرز

بسیار فریبنده ای کاملا پیچیده است.


لطفا فیلم بایدهاونبایدهای کاندیدای انتخاباتی در آپارات https://www.aparat.com/v/GhclS مشاهده فرمایید.


 

در ادامه ما برایتان از آنچه که واقعا یک پیام انتخاباتی نیست پرده برداری خواهیم نمود که در پیامهای انتخاباتی بسیاری از کاندیداهای سنوات

گذشته شاهد ان بوده ام.

 

پیام انتخاباتی

پیام انتخاباتی

چگونگی تعیین پیام انتخاباتی

 

اول

 

یک عبارت ساده و جذاب پیام انتخابات نیست

 

دوم

 

هرگز یک شعار ساده و جذاب پیام انتخابات نیست

 

سوم

 

هرگز فهرست دستورالعمل های کاندیداها  پیام انتخابات نیست

 

چهارم

 

هرگز فهرست موضوعاتی مورد رسیدگی کاندیداها  پیام انتخابات نبوده و نیست.

 

پنجم

 

هرگز پیام انتخاباتی کاندیدا ها که پس از انتخاب انجام خواهند داد پیام نبوده و نیست.

چگونگی تعیین پیام انتخاباتی

آری  اکنون که با انچه که اساسا یک پیام انتخاباتی نیست کاملا آشنا شدید به سراغ یک پیام واقعی انتخابات برویم پیامی معنی دار و در خور

توجه و تحریک کننده و برای کاندیداهای محترم بسیار رای آور .

 

پیام انتخاباتی به راستی چیست؟

یک پیام انتخاباتی واقعی و حرفه ای عبارت است از یک جمله ای ساده  که دو یا چند تکه ای است و باید بدیع و نو بوده که طی رقابت های

انتخاباتی بارها و بارها برای ترغیب و تحریک رای دهندگان هدف  دوباره و چندین باره تکرار شود.

چه چیزی برای رای دهندگان مهم است و آنها از چه منابعی اطلاعاتشان را کسب می کنند؟

سه مطلب مهم  دیگر در این رابطه وجود دارد که در مورد رای دهندگان باید به خاطر بسپارید. اول اینکه چه چیز برایشان مهم است و دوم اینکه

منابع اطلاعاتی شان کدام است.

 

 پیام انتخاباتی

 

هم اکنون زمانی بگذارید و فکر کنید که مهم ترین موضوعاتی که در ذهن یک رای دهنده متوسط وجود دارد کدامند؟

فهرست اولویت های آنان شرح زیر  است:

 

۱ ) رابطه شان با عزیزان و همسر انشان چگونه است؟

۲ )۱ ) رابطه شان با والدین یا فرزندانشان چگونه است؟

۳ ) اوضاع کسب و کاری شان چگونه است و راضی کننده است؟

۴ ) چگونه و چطور و اساسا چرا باید در انتخابات فردا رای بدهند؟

۵ ) اوضاع تیم ورزشی شان چطور است، چرا مدام می بازد و اینکه آیا آنها می توانند مسابقه بعدی را ببینند؟

دکتر مازیار میر محقق و مشاور عالی انتخابات و برندسازی سیاسی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار
اعضای ناظر مجلس در شورای عالی حفاظت محیط زیست و استاندارد تعیین

تهران- ایرنا- نمایندگان اعضای ناظر مجلس در شورای عالی حفاظت محیط زیست و استاندارد را انتخاب کردند.

آخرین اخبار
راه اندازی صدها سانتریفیوژ جدید مطابق قانون اقدام راهبری برای

تهران – ایرنا – عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که ایران منتظر وقت کشی غرب در مذاکرات نخواهد ماند و گفت: راه‌اندازی صدها سانتریفیوژ جدید دقیقا مطابق با قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها انجام شد.

آخرین اخبار
مخبر از برنامه ریزی دولت برای معکوس کردن مهاجرت خبر داد

تهران – ایرنا – معاون‌ اول رئیس‌ جمهور گفت: برنامه‌ریزی دولت برای معکوس کردن مهاجرت، ایجاد شهرهای مولد در سواحل جنوب است و با این شیوه تمرکز جمعیت در شهرهای بزرگ کاهش می‌یابد و مردم انتخاب و شرایط بهتری برای کار و زندگی در نقاط غیرشهری خواهند داشت.