۸ پلان از لیگ برتر والیبال از ظهور یک ستاره چپ دست دیگر تا


تهران- ایرنا- لیگ برتر والیبال در شرایطی به انتها رسید که تیم‌های متمولی همچون شهرداری ارومیه، سپاهان و پیکان نتوانستند به عنوان قهرمانی دست پیدا کنند.


به گزارش ایرنا، لیگ برتر والیبال ایران روز گذشته (دوشنبه) با قهرمانی تیم شهداب یزد به پایان رسید و تیم پیکان هم در جایگاه دوم قرار گرفت. این دو تیم در مرحله فینال لیگ برتر دو بار به مصاف هم رفتند که در هر دو بار شاگردان علیرضا طلوع‌کیان موفق شدند پیروز میدان شوند تا کار به بازی سوم کشیده نشود. لیگ برتر والیبال در فصلی که گذشت حاوی نکات حائز اهمیتی بود که در ادامه به مهمترین آنها اشاره شده است.


*۳ تیم سپاهان، شهرداری ارومیه و پیکان در بین تیم‌های لیگ برتری بیشترین هزینه را در جذب ستاره‌های تیم ملی انجام داده بودند؛ اما هیچ کدام از آنها موفق به کسب عنوان قهرمانی نشدند تا ثابت شود پول به تنهایی تضمینی برای قهرمانی یک تیم نیست.


۸ پلان از لیگ برتر والیبال؛ از ظهور یک ستاره چپ‌ دست دیگر تا ناکامی عجیب پولدارها


*تیم شهداب یزد که قهرمان لیگ برتر والیبال شد در پایان نیم فصل نخست این رقابت‌ها در رده هشتم جدول رده‌بندی قرار داشت و در خوش بینانه‌ترین حالت هم کسی توقع قهرمانی از این تیم نداشت؛ اما تغییر کادرفنی این تیم و حضور طلوع‌کیان به عنوان سرمربی و همچنین استفاده از تجربیات محمود افشاردوست باعث شد شهداب به کلی دگرگون شود.


*پیمان اکبری که فصل گذشته با تیم شهرداری ارومیه در فینال لیگ نتیجه را به تیم فولاد سیرجان  واگذار کرده بود امسال هم این اتفاق برایش تکرار شد تا باز هم در بالا بردن جام قهرمانی ناکام بماند.


*پاس گرگان و راهیاب ملل تیم‌هایی بودند که کمترین هزینه را در بین تیم‌هایی لیگ برتری انجام داده بودند و به همین خاطر پیش از آغاز فصل این دو تیم را تیم‌های سقوط کرده به دسته یک قلمداد می‌کردند؛ اما در پایان لیگ با قرار گرفتن در میانه جدول معادلات را به هم زدند. پاس گرگان نه تنها در لیگ برتر باقی ماند؛ به مرحله پلی‌اف هم صعود کرد و راهیاب ملل هم اگر با بحران کرونا روبرو نمی‌شد می‌توانست یکی دیگر از تیم‌های پلی‌اف باشد.


۸ پلان از لیگ برتر والیبال؛ از ظهور یک ستاره چپ‌ دست دیگر تا ناکامی عجیب پولدارها


*سایپا در پایان لیگ برتر والیبال به لیگ دسته اول سقوط کرد. این تیم نسبت به سال‌های گذشته بازیکنان مطرح کمتری در اختیار داشت؛ با این حال نسبت به تیم‌هایی همچون شهرداری گنبد، راهیاب ملل، پاس گرگان و حتی مس رفسنجان دارای شرایط بهتری به لحاظ بازیکن اشت؛ اما با این حال به دسته اول سقوط کرد. شاید اگر تغییر کادرفنی سایپا زودتر انجام می‌شد این تیم سقوط به دسته اول را تجربه نمی‌کرد.


*همچون سال گذشته، امسال هم یک بازیکن چپ دست به عنوان بهترین بازیکن لیگ انتخاب شد. اگر در فصل گذشته صابر کاظمی عملکرد فوق‌العاده‌ای در تیم سیرجان داشت؛ امسال امین اسماعیل‌نژاد با بازی‌های درخشانش چشم‌ها را به خود خیره کرد. این بازیکن می‌تواند سورپرایز لیست جدید تیم ملی والیبال باشد.


*امسال هم مربیان ناکام به جای اینکه مسئولیت شکست تیم‌هایشان را بر عهده بگیرند تلاش کردند با زیر سوال بردن تیم‌های حریف و همچنین متهم کردن داوران از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند این مربیان اکثرا جزو مربیان گرانقیمت لیگ محسوب می‌شوند.


*فصل گذشته در اتفاقی عجیب جشن قهرمانی لیگ برگزار نشد؛ اما امسال فدراسیون والیبال تدارک خوبی برای جشن قهرمانی دیده بود.


۸ پلان از لیگ برتر والیبال؛ از ظهور یک ستاره چپ‌ دست دیگر تا ناکامی عجیب پولدارها










آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40