بوتاکس و پرکننده های پوستی هر دو درمان های زیبایی کم تهاجمی هستند که از طریق تزریق انجام می شوند. با این حال، تفاوت آنها در این است که بوتاکس ماهیچه ها را منجمد می کند و پرکننده ها پری را اضافه می کنند.
بوتاکس حاوی باکتری های تصفیه شده است که عضلات را منجمد می کند. با انجام این کار، بوتاکس می تواند به کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک های ناشی از حالات صورت کمک کند.
فیلرهای پوستی حاوی موادی هستند که به نواحی که به دلیل افزایش سن نازک شده اند، سیری می بخشد. این نازک شدن در گونه ها، لب ها و اطراف دهان شایع است.
مردم باید از هزینه ها و خطرات درمان آگاه باشند و انتظارات واقع بینانه از آنچه می توانند انجام دهند داشته باشند.
بوتاکس شکل خالص شده سم بوتولینوم است که از باکتری ها به دست می آید. اگرچه در مقادیر بیشتر کشنده است، اما مقدار کوچک و تنظیم شده بوتاکس که برای اصلاح چین و چروک ها داده می شود، برای چندین دهه به طور ایمن استفاده شده است.
بوتاکس با مسدود کردن سیگنال های عصبی در ماهیچه هایی که در آن تزریق می شود، عمل می کند. هنگامی که این سیگنال های عصبی قطع می شوند، عضله آسیب دیده به طور موقت فلج یا منجمد می شود. بدون حرکت این عضلات انتخاب شده در صورت، ممکن است برخی از چین و چروک ها نرم، کاهش یا حتی از بین بروند.
بوتاکس و سایر درمان های ساخته شده با سم بوتولینوم گاهی اوقات نورومدولاتور یا نوروتوکسین نامیده می شوند.
درمان های ساخته شده با سم بوتولینوم با نام های تجاری Botox Cosmetic، Dysport و Xeomin به فروش می رسد.
بوتاکس فقط روی چین و چروک هایی که در اثر حرکت ماهیچه ها ایجاد می شوند، کار می کند. اینها به عنوان چین و چروک های پویا شناخته می شوند و اغلب به آنها “خطوط بیان” می گویند.
رایج ترین چین و چروک های پویا که بوتاکس می تواند آن ها را درمان کند خطوط روی قسمت بالایی صورت است، مانند خطوط 11 بین ابروها، خطوط افقی روی پیشانی و پنجه کلاغی اطراف چشم. این خطوط در اثر لبخند زدن، اخم کردن، چشم دوختن و سایر حالات صورت ایجاد می شوند.
بوتاکس روی خطوط ریز و چین و چروک های ناشی از افتادگی یا از بین رفتن چاق شدن صورت اثری نخواهد داشت. اینها به عنوان چین و چروک های ساکن شناخته می شوند. چین و چروک های ساکن شامل خطوطی در گونه ها، گردن و نواحی گردن است.
بوتاکس یک درمان دائمی نیست. درمان های مکرر برای ادامه اثرات کاهش چین و چروک ضروری است. اکثر مردم متوجه می شوند که اثر شل کننده عضلات بوتاکس 3 تا 4 ماه باقی می ماند.
فروشگاه تجهیزات پزشکی فیلر ژل مزو و مزوژل و بوتاکس
فیلرهای پوستی که گاهی پرکنندههای بافت نرم نیز نامیده میشوند، موادی هستند که برای تزریق در زیر سطح پوست برای افزایش حجم و پری پوست طراحی شدهاند.
مواد مورد استفاده در پرکننده های پوست عبارتند از:
هیدروکسی لاپاتیت کلسیم که یک ترکیب معدنی مانند است که در استخوان ها یافت می شود.
اسید هیالورونیک، که در برخی از مایعات و بافت های بدن یافت می شود که باعث حجیم شدن پوست می شود.
پلی آلکیلیمید، یک ژل شفاف که با بدن سازگار است.
پلی لاکتیک اسید، که پوست را تحریک می کند تا کلاژن بیشتری بسازد .
میکروسفرهای پلی متیل متاکریلات (PMMA)، یک پرکننده نیمه دائمی
هر یک از اینها برای درمان علائم مختلف پیری یا سایر مشکلات زیبایی طراحی شده است.
زمان آنها برای کار و همچنین مدت زمان ماندگاری آنها نیز متفاوت است. برخی از پرکننده ها 6 ماه دوام دارند، در حالی که برخی دیگر تا 2 سال یا بیشتر دوام می آورند.
افراد باید نیازها و انتظارات فردی خود را با پزشک خود در میان بگذارند تا تعیین کنند که بهترین انتخاب برای آنها کدام فیلر خواهد بود.
فیلر و ژل تزریقی، مواد تولید شده بصورت مصنوعی هستند، که برای اضافه کردن حجم، تغییر در حاشیههای صورت و پر کردن چین و چروکها استفاده میشوند.
فیلرهای پوستی چه چیزی را می توانند اصلاح کنند؟
انواع مختلف پرکننده های پوستی برای درمان علائم مختلف پیری طراحی شده اند. بسته به پرکننده انتخاب شده، ممکن است:
پر کردن لب های نازک
نواحی کم عمق صورت را تقویت یا پر کنید
کاهش یا از بین بردن سایه یا چین و چروک زیر چشم ناشی از پلک پایین
ظاهر اسکارهای فرورفته را پر کرده یا نرم کنید
چین و چروک های ساکن را به خصوص در قسمت پایین صورت پر کرده یا نرم کنید
چین و چروک های ساکن شامل چین و چروک های اطراف دهان و در امتداد گونه ها می شود. این چین و چروک ها معمولاً در نتیجه از دست دادن کلاژن و خاصیت ارتجاعی پوست ایجاد می شوند.
مزوژل هیارون یک فیلر مزوتراپی اثبات شده و بسیار موثر است که بیش از سه دهه از سال ۱۹۸۷ استفاده می شود. این یک محصول تزریقی مبتنی بر هیالورونات سدیم است
خطرات و ملاحظات پرکننده پوست
پرکننده های پوستی بی خطر در نظر گرفته می شوند اما عوارض جانبی ممکن است رخ دهد. یک متخصص مراقبت های بهداشتی دارای مجوز باید تمام مراحل پرکننده پوست را با استفاده از پرکننده های مورد تایید FDA که با سرنگ تزریق می شوند، انجام دهد. رایج ترین مشکلات عبارتند از:
بثورات پوستی، خارش، یا جوش های جوش مانند
قرمزی، کبودی، خونریزی یا تورم
ظاهر نامطلوب، مانند عدم تقارن، توده ها، یا اصلاح بیش از حد چین و چروک
آسیب پوستی که باعث زخم، عفونت یا جای زخم می شود
توانایی احساس ماده پرکننده در زیر پوست
کوری یا سایر مشکلات بینایی
مرگ سلول های پوست به دلیل از دست دادن جریان خون در ناحیه
همچنین ممکن است ارائهدهنده هزینههای اضافی را برای خدمات حرفهای، بازدید از دفتر یا سایر هزینهها دریافت کند.
به طور خلاصه، تفاوت بین بوتاکس و فیلرها عبارتند از:
بوتاکس : ماهیچه ها را منجمد می کند تا چین و چروک های ناشی از حالات صورت را متوقف کند. اینها معمولاً در قسمت بالایی صورت، مانند پیشانی و اطراف چشم یافت می شوند.
پرکننده های پوستی : در این فیلرها از اسید هیالورونیک و مواد مشابه برای پر کردن یا پرکردن نواحی که حجم و صافی خود را از دست داده اند استفاده می کنند. این شامل چین و چروک های اطراف دهان، لب های نازک و گونه هایی است که پری خود را از دست داده اند. همچنین ممکن است برای چین و چروکهای پیشانی، جای زخم و سایر نواحی که نیاز به حجم بیشتری برای ظاهری صافتر دارند، استفاده شود.
ماندگاری نتایج بوتاکس 3 تا 4 ماه است. نتایج فیلر پوستی بسته به اینکه از کدام پرکننده استفاده می شود متفاوت است.
از آنجایی که بوتاکس و پرکننده ها مواد مختلفی هستند که برای مصارف مختلف طراحی شده اند، گاهی اوقات می توان آنها را در یک درمان ترکیب کرد. به عنوان مثال، ممکن است فردی از بوتاکس برای اصلاح خطوط بین چشم ها و پرکننده برای اصلاح خطوط لبخند اطراف دهان استفاده کند.
بهترین و مناسب ترین قیمت حفاظ شاخ گوزنی ساختمان قیمت حفاظ شاخ گوزنی ساختمان یکی از مواردی است که مالک یک ساختمان یا ساکنین مجتمع های مسکونی روی آن تمرکز زیادی دارند. این حفاظ که از نام آن هم پیداست به شکل شاخ مانند و یه صورت انبوه با …
حفاظ شاخ گوزنی، ایمن ترین حفاظ برای محافظت از ساختمان حفاظ شاخ گوزنی همانطور که از اسم آن پیدا است از ساختار شاخ گوزن الهام گرفته است. حفاظ شاخ گوزنی به دلیل انشعابات گسترده تر، تیز و متراکم تر، ایمن ترین و مناسب ترین حفاظ برای محافظت از ساختمان …
رپورتاژ آگهی چیست؟ رپورتاژ آگهی یکی از روشهای نوین تبلیغاتی است که در دنیای دیجیتال و اینترنت بهطور گستردهای مورد استفاده قرار میگیرد. این نوع تبلیغ به شکل یک مقاله یا گزارش خبری ارائه میشود که به معرفی یک محصول، خدمات یا برند خاص میپردازد. در این مقاله، به بررسی …