اجرای پروژه سد گرین تضمینی برای حل مشکلات کم آبی نهاوند است


ایسنا/همدان نماینده مردم شهرستان نهاوند در مجلس گفت: اجرای پروژه سد گرین بزرگترین خدمت به مردم شهرستان نهاوند است و تضمینی برای حل مشکلات کم‌آبی است.


علیرضا شهبازی عصر پنجشنبه ۷ دی در جلسه امور آب شهرستان نهاوند، اظهار کرد: پروژه‌هایی که بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند می‌توانند از طریق ماده ۵۶ تأمین اعتبار شوند اما با تلاش زیاد توانستم پروژه سد گرین را با پیشرفت فیزیکی ۱۳ درصد از طریق ماده ۵۶ تأمین اعتبار کنم که کار بسیار بزرگی بود.


وی ادامه داد: از طریق ماده ۵۶، برای این پروژه ۱۷۶ میلیارد تومان اعتبار گرفتیم و قرار بود این پروژه ظرف مدت سه سال اجرا شود اما متأسفانه بنا به دلایلی از جمله مشکل معدن، این پروژه عقب افتاد.


شهبازی با بیان اینکه اجرای این پروژه آرزوی دیرینه مردم شهرستان نهاوند است، افزود: در حال حاضر تعدادی از روستاهای ما آب ندارند و باید آب این روستاها تأمین شود و در صورت احداث این سد،مشکلات روستاها و کم‌آبی در بخش کشاورزی شهرستان حل خواهد شد.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: هر اقدامی که برای توسعه شهرستان خواستیم انجام دهیم متأسفانه با مشکل معارضان برخورد کردیم که معدن مس نیز از جمله این پروژه‌هاست.


شهبازی بیان کرد: اجرای پروژه سد گرین بزرگترین خدمت به مردم شهرستان است و تلاش می‌کنیم که از طریق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس امسال نیز برای این پروژه ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار بگیریم.


وی با بیان اینکه بحث مشکلات سد گرین باید با کمک همه مسئولان به ویژه شرکت آب منطقه‌ای استان حل شود، تأکید کرد: دنبال گرفتن ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای بتنی کردن نهر شهرستان هم هستیم و با کمک شرکت آب منطقه‌ای استان باید تلاش کنیم از وزارت نیرو برای بتنی کردن سربند نهرهای شهرستان اعتبار بگیریم.


وی اضافه کرد: شهرستان نهاوند بیشترین آب‌های سطحی را در بین سایر شهرستان‌های استان دارد اما متأسفانه ما در خصوص بتنی کردن نهر شعبان و بقیه نهرهای شهرستان موفق عمل نکرده‌ایم.


شهبازی یادآور شد: بیش از ۵۰ سال است که قرار بوده نهر شعبان بتنی شود اما تاکنون این مهم‌به سرانجام نرسیده و اگر این نهر و سایر نهرهای شهرستان از سربندها بتنی شوند بسیاری از مشکلات ما در بخش کشاورزی حل خواهد شد.


وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۳۰ پروژه راه و جاده در شهرستان فعال است، گفت: در حال حاضر برای پروژه‌ها اعتبار وجود دارد و اگر معارضان مانع اجرای این پروژه‌ها شوند و اعتبار این پروژه‌ها برگشت بخورد به نظام و مردم این شهرستان ظلم شده است.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به تعطیلی دامداری‌های سنتی در شهرستان نیز گفت: در سال‌های گذشته نهاوند لبنیات شهرهای دیگر را تأمین می‌کرد اما با تعطیل شدن دامداری‌های سنتی اکنون کارخانه‌های لبنیات شهرستان نیز با مشکل کمبود شیر مواجهه هستند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

بیشتر بخوانیم بورس خرید نهال کجاست؟ نکات خرید نهال چیست؟
بیشتر بخوانیم راهنمای خرید نهال