رئیس جمهور از تالاب بین المللی میانکاله بازدید کرد


ساری – ایرنا – رئیس‌جمهور همراه با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و تعدادی از مسوولان استان وارد تالاب بین‌المللی میانکاله شد.


به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز برای آشنایی با آخرین وضعیت مدیریت تالاب بین‌المللی میانکاله همراه با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از این تالاب بازدید کرد.


رییس‌جمهور هفته گذشته نیز در سفر به گلستان از  تالاب میانکاله در محدوده مرزی این استان بازدید کرد و به جزیره آشوراده رفت.


رییس‌جمهور در این سفر قرار است دیداری با نمایندگان تشکل‌های محیط زیستی مازندران نیز داشته باشد.


تالاب بین المللی میانکاله در شرق مازندران دارای ۴۰ هزار هکتار مساحت آبی است که از دهستان میانکاله در شهرستان بهشهر تا آشوراده در استان گلستان گسترده است . این منطقه به دلیل داشتن پهنه آبی مناسب با ذخایر غذایی غنی و آبزیان همه ساله پذیرای بیش از ۳۰ تا ۴۰ گونه از پرندگان مهاجر زمستان گذران و بیش از ۱۰۰ گونه از پرندگان بومی آبزی و کنارآبزی است.
این تالاب با داشتن پناهگاه حیات وحش به مساحت حدود  ۲۸ هزار هکتار و تنوع گیاهی از جمله درختان سازیل و انار وحشی که تغذیه برخی پرندگان را تشکیل می دهد توانست  بیش از ۵۰۰ گونه جانوری را در خود جای دهد و به نوعی بهشت پرندگان استان نام بگیرد و با این تنوع زیستی به عنوان یکی از ذخیره گاههای زیست کره جهان از سوی سازمان های جهانی حفاظت از محیط زیست قرار گرفت.


رئیس‌جمهور از تالاب بین‌المللی میانکاله بازدید کرد


رییس‌جمهور از بندر امیرآباد بازدید کرد


به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی پیش از این صبح امروز پس از ورود به مازندران و استقبال توسط مقامات این استان،  در نخستین گام برنامه‌های سفر بازدیدی از زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد داشت.


منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد یکی از مناطق اصلی مد نظر در طرح سه لکه‌ای منطقه آزاد مازندران است.
هشتم اسفند امسال هیئت وزیران در نشستی به ریاست آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور، با پیشنهاد دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی برای تفکیک مناطق آزاد تجاری – صنعتی سرخس، دوغارون و مازندران موافقت کرد.
بندر امیرآباد در استان مازندران به عنوان بزرگ‌ترین بندر حاشیه دریای خزر با قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی خاص باتوجه به سیاست‌گذاری‌های دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم می‌تواند باشکوفاسازی ظرفیت‌ها، نقش ویژه‌ای در مقاوم‌سازی اقتصاد کشور با توسعه تجارت بین‌المللی و صادرات کالا ایفا کند.


بندر امیر آباد با حدود یک‌هزار و ۳۰۰ هکتار وسعت و همچنین ۲۲۰ هکتار پس‌کرانه با دارا بودن اراضی پشتیبانی وسیع، زیر ساخت حمل و نقل مدرن چند وجهی، اسکله رو- رو ریلی و کامیون جهت ترانزیت و حمل یکسره کالا و همچنین دسترسی آسان به بازار مصرف کشورهای سی.آی.اس CIS با جمعیت بالغ بر ۳۰۰ میلیون به تنهایی بر تمامی پنج بندر حاشیه خزر تنه می‌زند و ظرفیت فوق‌العاده‌ای در توسعه اقتصادی و پرش تجاری کشور دارد.


 در سفر یک روزه هیئت دولت به مازندران وزرای کشور، آموزش و پرورش، امور اقتصادی و دارایی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ورزش و جوانان و همچنین معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، معاون رئیس جمهور در امور مجلس، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، رئیس دفتر رئیس جمهور و معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، آیت‌الله رئیسی را همراهی می‌کنند.


بازدید از تعدادی طرح‌ اقتصادی و عمرانی و بازدیدهای سرزده، دیدار با اقشار مردم، دیدار با مجموعه کارشناسان ارشد محیط زیست و همچنین شرکت در شورای اداری استان در سفر یک‌روزه رئیس‌جمهور به مازندران برنامه‌ریزی شده است.


همچنین در نشست شورای اداری مازندران، اعضای هیئت دولت که به شهرستان‌ها اعزام شدند، گزارش‌های کاری خود را از نقاط مختلف مازندران به رئیس‌جمهور ارائه خواهند داد.


آیت‌الله رئیسی پیش از این به ۱۶ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر، گیلان و گلستان سفر کرده است.


شانزدهمین مقصد سفر رییس‌جمهور و هیئت دولت استان گلستان بود که جمعه هفته گذشته انجام شد و مازندران هم هفدهمین مقصد سفر استانی آیت‌الله رئیسی انتخاب شده است.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40