راه اندازی صدها سانتریفیوژ جدید مطابق قانون اقدام راهبری برای


تهران – ایرنا – عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که ایران منتظر وقت کشی غرب در مذاکرات نخواهد ماند و گفت: راه‌اندازی صدها سانتریفیوژ جدید دقیقا مطابق با قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها انجام شد.


علی اصغرعنابستانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره دستور راه اندازی صدها ماشین جدید سانتریفیوژ که توسط رییس سازمان انرژی اتمی صادر شده است، گفت: حداقل میزان غنی‌سازی ۱۹۰ هزار سو توسط سازمان انرژی اتمی در دستور کار است که موجب دستیابی کشور به غنی سازی مورد نیاز برای بهره برداری از انرژی هسته‌ای می‌شود که در بخش پزشکی و پزشکی هسته‌ای و سایر بخش‌ها می‌توان از آن استفاده کرد.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: نگرانی جمهوری اسلامی ایران از این است که مانند دوره قبل مذاکرات در دولت گذشته، طرف غربی اقدام به تعطیلی غنی سازی ایران کند و سبب ضربه به ساختار پزشکی، گرفتاری بیماران و مشکلات حوزه انرژی برق شود.


وی با بیان اینکه مدیریت بسیار قوی دولت در برق سبب جلوگیری از خاموشی‌ها در تابستان شد، عنوان کرد: در میزان برق، مقدار جدیدی اضافه نشد و فقط این بخش به خوبی مدیریت شد و در سال‌های آینده اگر قرار باشد به مشکلات کمبود برق مواجه نشویم، حتما باید تولید برق هسته‌ای را توسعه دهیم.


نماینده مردم سبزوار در مجلس یادآور شد: در دوره‌های قبل ما مکرر منتظر طرف غربی ماندیم تا نتیجه مذاکرات نهایی شود در حالی که آنها وقت کشی می‌کنند تا ملت ایران از منافع برجام منتفع نشوند.


عنابستانی تاکید کرد: وقتی طرف غربی از برجام خارج شد، دلیلی وجود ندارد که ما برای بازگشت دوباره آنها به این تعهد دچار خسران شویم و تازمانی که آنها به برجام و عمل به تعهدات خود بازنگشتند، باید طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها به وظایف و برنامه‌های خود عمل کنیم.


وی با بیان اینکه این قانون نقطه اتکای وزارت خارجه در مذاکرات است، گفت:معتقدم وزارت امور خارجه و دولت آیت الله رییسی، مذاکرات را فقط برای مذاکرات انجام نمی‌دهند وبه دنبال رسیدن به نتیجه‌ای بر اساس منافع ملت ایران هستند.


این نماینده مجلس هدف تیم مذاکره کننده ایران را هدایت مذاکرات به سمت انتفاع از برجام دانست و عنوان کرد: در دوره گذشته برجام امضاء شد ولی منافع آن به ملت ایران نرسید. در حالی که باید در فضای جهانی، شرایطی فراهم شود که از منافع برجام استفاده کنیم.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: گاهی به طرفی غربی اعلام می‌شد که فلان شرکت به تعهدات خود عمل نمی‌کند. ولی آنها اعلام می ‌کردند که آن شرکت مستقل است. به عبارتی آنها خود را از عمل به تعهد در برجام دور می‌کردند.


عنابستانی  با بیان اینکه مسیر حرکت برجام باید به سمت عمل به تعهدات طرف مقابل پیش رود، گفت: اگر قرار باشد جمهوری اسلامی ایران تعهدی را امضاء کند ولی همچنان تحریم باشد، نیازی به تعهد جدید ندارد. چرا که دراین شرایط به راحتی تحریم‌ها را دور زده و امورات خود را پیش می‌برد.


وی خاطرنشان کرد: بین دولت و مجلس تعامل سازنده و حساب شده‌ای وجود دارد تا منافع کشور تامین شود.