سایه روشن های دیدار هند و ایران جسورتر باشید تاریخ سازها



P>به گزارش ایرنا، تیم ملی فوتبال زنان ایران شب گذشته (پنجشنبه) از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه به وقت تهران به مصاف تیم میزبان یعنی هندوستان رفت و در اولین حضور و اولین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا به تساوی ارزشمند صفر بر صفر رسید تا نخستین امتیاز را دشت کند.


دیگر بازی این گروه بین ۲ تیم چین و چین تایپه برگزار شد که نهایتا تیم مدعی چین حریف خود را با نتیجه پرگل چهار بر صفر در هم کوبید تا ضمن صدرنشینی در گروه نخست، نشان دهد عزم خود را برای شکستن طلسم قهرمان نشدن در جام ملت‌ها جزم کرده است.


۱۶ شوت در مقابل سه شوت


نگاهی به آمار و ارقام ثبت شده در جدال هند و ایران می‌اندازیم. جایی که درصد مالکیت توپ برای شاگردان توماس دِنِربی ۶۲ درصد بود و تیم ایراندوست ۳۸ درصد تملک را در اختیار داشت. هندی‌ها ۱۶ شوت به سمت دروازه ایران روانه کردند و این برای تیم ملی زنان ما سه شوت بود. تیم میزبان ۶ شوت داخل چارچوب داشت و سهم تیم ایران یک سوم آن یعنی ۲ شوت بود که یکی از این شوت‌ها به تیر دروازه اصابت کرد.


سایه‌روشن‌های دیدار هند و ایران؛ جسورتر باشید تاریخ‌سازها!


نمایش شگفت‌انگیزِ کودایی


زهره کودایی ستاره این مسابقه به جز سیو فوق‌العاده‌اش در دقیقه ۷۷، پنج بار دیگر نیز با واکنش‌های به موقع دروازه ایران را نجات داد و کمک کرد که کلین‌شیت به ثبت برسد. البته که در کنار او باید به عملکرد درخشان دیگر عناصر خط دفاعی خصوصا غزاله بنی‌طالبی، فاطمه عادلی و ملیکا متولی هم اشاره کنیم که با درک بالای فوتبالی و همچنین تکل‌های به موقع و مناسب، جلوی گلزنی هند را گرفتند.


ایران، نیازمندِ جسارت بیشتر


موقعیت خاص اولین بازی در تورنمنت‌ها، آشنایی بیشتر تیم میزبان با وضعیت جوی، کم بودن دیدارهای تدارکاتی، کم‌تجربگی و … عواملی بود که باعث شد تیم مریم ایراندوست با وجود کسب یک امتیاز نتوانند در کل نمایش درخشانی داشته باشند. فراموش نکنیم که هند به نوعی ضعیف‌ترین رقیب ما در این گروه بود. از طرفی تیم ملی فوتبال زنان ایران در شرایطی به جام ملت‌ها رفته که فوتبالدوستان انتظار صعود و نمایش شگفت‌انگیز از آنها ندارند و کسب تجربه، مهمترین خروجی این رقابت‌ها برای فوتبال زنانِ ما خواهد بود. اما چیزی که مشخص بود توانایی بازیکنان ایران در ارائه فوتبالی بهتر خصوصا در ۵۰ متر جلوی زمین است.


ایران در جدال با هندوستان می‌توانست کمی جسورتر باشد و با اعتماد به نفس بالاتر و برنامه‌ریزی بهتر در فاز تهاجمی خلق موقعیت کند. نگین زندی، مهاجم باتکنیک ایران در این مسابقه تنها بود و نمی‌توانست بین تجمع بازیکنان هندی کاری از پیش ببرد؛ در حالی که تکنیک قابل قبولی داشت.


مصاف با مدعی قهرمانی؛ تیمی که رحم ندارد


ایران در بازی بعدی خود باید روز یکشنبه به مصاف چین برود. دیداری دشوار و سخت مقابل یکی از مدعیان قهرمانی که از بازیکنان میدان‌دیده و باتجربه‌ای برخوردار است. برای زنده نگه داشتن شانس صعود نیاز است تا تیم ایراندوست در فاز تدافعی کم‌اشتباه‌تر از جدال با هند عمل کند و در تمام طول ۹۰ دقیقه تمرکز خود را حفظ کند تا گل‌های زیادی رد و بدل نشود. داشتن برنامه در ضدحمله‌ها باعث می‌شود تا تیم حریف با تمام نفراتش روی دروازه ایران خیمه نزند و نیم نگاهی به حفظ دروازه خود داشته باشد و مدافعانش کمی عقب‌تر جای بگیرند. چین در جدال با تایپه پیش از فرا رسیدن دقیقه ۱۰ به ۲ گل دست پیدا کرده بود. بازیکنانی مثل شوانگ وانگ، شان شان وانگ، ژین ژانگ و … از فرصت‌های به دست آمده به راحتی نمی‌گذرند و زهره کودایی هم همیشه نمی‌تواند با سیوهای بی‌نظیرش ما را از گل خوردن نجات دهد.


سایه‌روشن‌های دیدار هند و ایران؛ جسورتر باشید تاریخ‌سازها!


سرمربی تیم زنان هند: بازی با ایران تمام شده است و به عقب برنمی‌گردیم


توماس دِنِربی، سرمربی تیم زنان هند پس از دیدار با تیم ملی فوتبال زنان ایران اظهار داشت: بازی تمام شده و نتیجه چیزی است که مشاهده می‌کنید. به عقب برنمی‌گردیم. باید به دیدار مقابل چین تایپه فکر کنیم و اینکه آنها را شکست دهیم و به سه امتیاز برسیم.ما مقابل ایران دفاع بسیار خوبی داشتیم و اجازه زدن ضدحمله را به آنها ندادیم. گرفتن امتیازدر اولین بازی همیشه خوب است. در این شرایط وضعیت خوبی برای صعود به مرحله بعدی خواهید داشت. باید برنامه‌های خود را ادامه دهیم و سه امتیاز را از چین تایپه بگیریم. به جدول نباید کاری داشته باشیم و تنها نگاهمان باید حریف بعدی باشد. تایپه به چین باخت اما تیم بسیار خوبی است.


بازیکن هندوستان: موقعیت‌های زیادی روی دروازه ایران خلق کردیم


دالیما چهیبر، وینگر تیم ملی زنان هندوستان نیز تصریح کرد: بازی خوبی مقابل ایران انجام دادیم اما از نظر تیمی می‌توانستیم بهتر باشیم. حالا به سه امتیاز پیش رو فکر می‌کنیم که می‌تواند ما را به مرحله بعدی بفرستد. ما مقابل ایران موقعیت‌های زیادی را خلق کردیم و این نکته بسیار مهم و مثبتی است. ما هدف بزرگی داریم و باید با اعتماد به نفس به مصاف رقیب بعدی برویم.


حالا باید به دیدار بعدی مقابل چین فکر کنیم. کسب یک نتیجه آبرومند مقابل این تیم، فرصت خوبی را در اختیار ملی‌پوشان قرار خواهد داد تا با رفع نواقص قبلی برای متوقف کردن چین تایپه شانس خود را برای صعود به یک چهارم نهایی افزایش دهند.


گفتنی است در این دوره از مسابقات جام ملت‌های آسیا ۱۲ تیم در سه گروه چهار تیمی به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و ۲ تیم برتر هر گروه به اتفاق ۲ تیم از سه تیم برترِ سوم راهی مرحله یک چهارم نهایی می‌شوند.


سایه‌روشن‌های دیدار هند و ایران؛ جسورتر باشید تاریخ‌سازها!