سفیر پاکستان ایران و پاکستان اهداف راهبردی مشترک دارند


تهران – ایرنا – سفیر پاکستان در ایران با اشاره به اینکه تهران و اسلام‌آباد اهداف راهبردی مشترک دارند، گفت: روابط نزدیک دو کشور در سال‌های پیش رو، بیش از پیش گسترش خواهد یافت.


به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، رحیم حیات قریشی در مراسم روز ملی پاکستان سخن می‌گفت، افزود: چالش‌های ژئوپلتیک و نیز دینامیک‌های داخلی ایران و پاکستان در کنار اهداف مشترک، زیربنای روابط باثبات میان دو کشور در ۷ دهه اخیر بوده است.


وی یادآور شد ایران نخستین کشوری بود که در سال ۱۹۴۷، پاکستان را به عنوان کشوری مستقل به رسمیت شناخت. متقابلا، پاکستان نیز اولین کشوری بود که انقلاب اسلامی ایران را به رسمیت شناخت.


قریشی ایران و پاکستان را دو ملت دوست با پیوندهای ناگسستنی مبتنی بر اعتقادات مشترک، فرهنگ مشابه و تاریخ مشترک دانست و گفت: ما به تحکیم روند صعودی در روابط سیاسی و اقتصادی میان تهران و اسلام‌آباد متعهدیم.


سفیر پاکستان، همکاری میان دو کشور در چارچوب سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) را از جمله زمینه‌های گسترش روابط ایران و پاکستان دانست و افزود: دو کشور در خصوص مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای، نظرات مشترک دارند و به مواضع یکدیگر ارج می‌نهند. پاکستان مواضع ایران درباره مصائب مسلمانان جهان را ارج می‌نهد و ما نیز به مسائل کشمیر و فلسطین، بسیار اهمیت می‌دهیم.


روز ملی پاکستان، ۲۳ مارس (۳ فروردین) در آن کشور جشن گرفته می‌شود، اما به دلیل تلاقی این روز با تعطیلات نوروز در ایران، این مراسم سه‌شنبه شب در تهران برگزار شد.


جمعی از مقامات وزارت امور خارجه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مقام‌های کشوری و لشکری، رسانه‌ها و دیپلمات‌های خارجی مقیم تهران، در مراسم بزرگداشت روز ملی پاکستان حضور داشتند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40