قیمت ورق استیل 309 یا ورق استیل نسوز


اقتصاد ایران: ورق استیل 309، به همراه ورق استیل 304، ورق استیل 310، ورق استیل316 و ورق استیل321، در صنایع مختلف و برای کاربردهای گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،برای تجارت‌ها، صنایع مختلف و دست اندرکاران صنعت، تهیه مواد اولیه باکیفیت بالا و قیمت مناسب، همیشه نوعی چالش و دغدغه مهم و اصولی محسوب می‌شود. بدون در اختیار داشتن مواد اولیه خوب و کیفیت بالا، امکان ساخت و محصولات بادوام و باکیفیت، وجود نخواهد داشت و امور تجاری و صنایع مختلف، از رونق خوبی برخوردار نخواهند شد. شرکت‌هایی که به فروش مواد اولیه اقدام می‌کنند نیز می‌باید تا به خوبی اصول فروش و استانداردهای ضروری را رعایت کرده تا ضمن تحویل کالای باکیفیت، به امر مشتری مداری نیز بها دهند. در این مطلب، در خصوص ورق استیل 309، توضیحاتی را ارائه داده و به مبحث قیمت آن نیز اشاره خواهد شد. در نهایت، یکی از عرضه‌کنندگان خوشنام را در این زمینه معرفی می‌کنیم.

ورق استیل 309، به همراه ورق استیل 304، ورق استیل 310 ، ورق استیل316 و ورق استیل321، در صنایع مختلف و برای کاربردهای گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نمونه، از انواع فولاد بوده که آلیاژهای معروف و خاصی مانند کروم و نیکل در آن وجود دارد. این آلیاژها در برابر خوردگی مقاومت بالایی دارند. بنابراین، مقوله حرارت بر آن تأثیری نخواهد داشت و پدیده اکسیده شدن هم در آن شکل نمی‌گیرد. ضمن اینکه، این ورق در دماهای بالا نیز مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد. به همین دلیل است که به ورق استیل 309، مدل نسوز هم می‌گویند و برای ساخت برخی از محصولات و دستگاه‌ها، به ورق استیل304، ورق استیل 310، ورق استیل 316 و ورق استیل321 ترجیح داده می‌شود.

شایان توجه است که ورق استیل 309 از درصد بالاتری از فلز کروم سود برده و مقدار کمی هم نیکل دارد. بنابراین، می‌توان از آن در محیط‌های گوگرد دار و تا 1000 درجه سانتیگراد استفاده کرد. مضاف بر اینکه، میزان فلز کروم در این نوع ورق، بین 22 تا 24 درصد است. در حالیکه فلز نیکل نیز به میزان 11 تا 15 درصد در آن یافت می‌شود.

نقاط قوت و مزایای ورق استیل 309

ورق استیل 309، مزایا و نقاط قوت قابل توجهی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده و این موارد را توضیح خواهیم داد:

  • برخورداری از پتانسیل بالای جوشکاری: این مدل، از ویژگی‌های آستنیتی بهره می‌برد. بنابراین، مقاومت آن بالا است. به همین دلیل، این ورق استیل نسوز برای پروسه جوشکاری به روش استقامتی، نمونه مناسب و مطلوبی محسوب می‌شود. البته این نوع ورق، برای همه مدل‌های جوشکاری مطلوبیت لازم را ندارد.
  • برخورداری از درجه بالای مقاومت برای زنگ زدگی: ورق استیل 309 این قابلیت را دارد تا به‌دلیل درجه بالای مقاومت برای زنگ‌زدگی، در محیط‌هایی که خواص اسیدی دارند، به کار گرفته شود.
  • امکان استفاده در دماهای زیاد: یکی‌دیگر از مزایای این نمونه، تحمل دمای بالا تا حداکثر 1093 درجه است.
  • برخورداری از خاصیت شکل‌پذیری: ورق استیل نسوز، از شکل‌پذیری مطلوبی برخوردار است. حتی با وجود اینکه این نمونه همانند دیگر گریدهای استیل، در این خصوص قوی نیست، اما می‌توان با استفاده از کنش‌های حرارتی آنیل، فرم‌پذیری آن را افزایش داد.
  • امکان بازپخت: ورق استیل 309 می‌تواند در گستره دمایی 1038 تا 1121 درجه، در معرض گرما قرار گرفته و به اصطلاح بازپخت شود. البته پس از انجام این پروسه، آن را خیلی زود سرد می‌کنند.
  • قابلیت انجام پروسه سخت کاری: نمونه مورد بحث نمی‌تواند با استفاده از حرارت بالا، دستخوش سخت کاری قرار گیرد، به همین دلیل، برای اینکه مقاومت آن افزایش پیدا کند، در برخی از موارد پروسه سخت کاری برای آن صورت می‌گیرد.

کاربردهای ورق استیل 309 کدامند؟

ورق استیل نسوز، در صنایع مختلف کاربردهای متنوعی دارد که در ادامه، به برخی از کاربردهای مهم آن به صورت مختصر و کوتاه اشاره خواهیم کرد:

  • استفاده در ساخت قطعات و قسمت‌های کوره
  • کاربرد در ابزارآلات مربوط به کارخانه‌های ساخت کاغذ
  • کاربرد در قسمت‌هایی که برای ایجاد انرژی فعالیت دارند
  • استفاده در ساخت قسمت‌هایی از سامانه اگزوز انواع خودرو
  • ساخت بخش‌هایی از موتورهای جت و هواپیماها ا
  • یکی از مواد و آلیاژهای تشکیل دهنده پاتیل‌های بخار، ورق استیل نسوز است
  • درپروسه‌های شیمیایی در ساخت ابزار آلات از این ورق استفاده می‌شود
  • المان‌های مربوط به سامانه‌های مبدل گرمایشی
  • ساخت انواع بافل‌های بویلرها یا همان دیگ بخار
  • ساخت لوازم ترابری که در دماهای بسیار بالا کار می‌کنند
  • تولید روکش‌های اجاق گاز
  • استفاده در جعبه‌های آتش نشانی

قیمت ورق استیل 309

قیمت ورق استیل نسوز، به پارامترهای گوناگونی مرتبط است که از جمله آن‌ها می‌توان به قیمت عناصر آلیاژی مانند نیکل، قیمت جهانی آهن، نوسانات ارزی، جنس ورق استیل (رده آلیاژی) ، ابعاد و ضخامت ورق استیل، میزان عمده بودن بار و….. اشاره کرد که در قیمت نهایی آن تأثیرگذار خواهند بود.

ابعاد و ضخامت این ورق‌ها، یکی‌دیگر از عوامل مهم و تأثیرگذار در قیمت‌گذاری ورق استیل 309 محسوب می‌شود. شاید تصور شود که ورق استیل نسوز با ضخامت کمتر، در مقایسه با نمونه‌هایی با ضخامت بیشتر، قیمت کمتری داشته و از طرفی هم افزایش ضخامت به افزایش قیمت تمام شده منجر خواهد شد. اما این نمونه با ضخامت کمتر از یک میلیمتر، قیمتی برابر با ورق‌های با ضخامت بالاتر 10 میلیمتر دارد. از طرفی، ورق استیل در محدود ضخامت 1 تا 10 میلیمتر، قیمت کمتری دارد. در نهایت، نوسانات قیمت ارز نیز در قیمت آن نیز نقش و تأثیرگذاری خواهد داشت. به همین دلیل، قیمت این محصول پر مصرف، باید به‌صورت روزانه استعلام شود.

درباره گروه فلز

دسترسی به عرضه‌کنندگان محصولات فولادی و انواع ورق که خوشنام بوده و در این مورد حرفه‌ای و به‌روز باشند، از جمله نیازهای صنایع مختلف و کارخانجات است. گروه فلز نیز با تکیه بر همین موارد مثبت توانسته تا نظر خریداران را به سمت خود جلب نماید. این شرکت، با بیش از 25 سال سابقه در زمینه واردات، فروش، خدمات برش و بسته بندی، محصولات خود را از شرکت‌های معتبر بین‌المللی در اسپانیا، کره جنوبی و تایوان تأمین می‌کند.

گروه فلز همچنین از کادری مجرب بهره می‌برد که از توان مدیریتی مطلوب و تجربه مناسبی برخوردار بوده و با استفاده از فضای مناسب اداری و انبار اختصاصی، آماده انجام خدمات گوناگون به مشتریان است. گروه فلز، با توجه به ظرفیت‌های عنوان شده و تجربه مطلوب خود، آماده است تا در زمینه‌های مختلف به مشتریان خود سرویس‌های متنوعی را ارائه نماید. علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر، به ویژه قیمت ورق استیل 309، به وب‌سایت گروه فلز مراجعه کنند.