معاون وزیر برنامه ریزی محوری رمز موفقیت ورزش تهران است


تهران- ایرنا- معاون حقوقی، مجلس و امور استانهای وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: تهران از گستردگی بالایی برخوردار بوده و با برنامه ریزی محوری می توان در آینده‌ای نزدیک تحول خوبی را برای این استان رقم زد.


به گزارش روز شنبه ایرنا، بنیامین شکوه فر در آیین تکریم و معارفه مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان تهران با تاکید بر اینکه ورزش یک نهاد جزیره ای نبوده و ارتقای سطح آن با همکاری دستگاه های وابسته، امکان پذیر است اظهار داشت: با همدلی نهادها می توان مشکلات را برطرف و به مقصود نهایی رساند.


وی گفت: با توجه به گستردگی و جمعیت زیاد تهران، این استان همانند استان کوچک دیده شده و اگر مشکل نمودار سازمانی وجود دارد باید با دغدغه مداری به آن نگاه و با اقتضای شرایط قانونی، مشکلات را برطرف کرد.


معاون وزیر ورزش با بیان اینکه مدیر کل جدید فردی جهادی و توانمند است افزود: وی پیشتر با اجرای طرح لیگ احسان در کشور، توانست منشاء خدمات زیادی به مناطق محروم ارایه دهد چرا که این اقدام ارزشمند هم اینک در کشور ادامه دارد.


شکوه فر به طرح راه اندازی صندوق مسائل اجتماعی و معادن اشاره کرد و گفت: در صدد هستیم در استان تهران این رویکرد را ادامه دهیم تا از ظرفیت صنایع و معادن در پیشرفت ورزش این استان بهره مند شویم.


معاون وزیر: برنامه محوری رمز موفقیت ورزش تهران است


شهر تهران رتبه نخست جمعیتی را در کشور دارد


مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران هم در این مراسم با توجه به تاثیر کرونا به ورزش تهران و نگرانی و دغدغه هایی برای رونق ورزش تهران وجود دارد گفت: پایتخت از لحاظ جمعیتی به تنهایی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.


علی جوادی به سه دوره اخیر المپیک و کسب ۲۸ مدال ورزشکاران در این رویداد بین المللی اشاره کرد و گفت: بیشترین سهم مدال مربوط به استان مازندران بوده و در صدد هستیم بیشترین توجه را به جایگاه واقعی تهران داشته باشیم.


وی توجه به چهار رویکرد و کارکرد ورزشی برای تهران اشاره کرد و یادآور شد: استعداد یابی، تعامل با آموزش و پرورش، توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و حرفه ای را مورد نظر خواهیم داد و در نظر داریم توجه به بخش جوانان شامل حمایت از سمن ها(سازمان های مردم نهاد) و ازدواج جوانان را مورد توجه قرار دهیم.


مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان تهران با اشاره به اینکه در جهت تقویت فوتبال استان تهران تلاش خواهم کرد افزود: برای تقویت فوتبال استان تهران، کارگروهی تخصصی از کارشناسان و صاحب نظران فوتبال تشکیل خواهیم داد تا فوتبال در این استان به جایگاه اصلی خود برسد.


جوادی بیان کرد: جایگاه واقعی ورزش استان تهران آن چیزی که انتظار داریم، نبوده بلکه باید با همکاری مدیران و پرسنل و نیز هیات‌های ورزشی تهران را به عنوان یک استان پیشرو در تمام حوزه‌ها مطرح کنیم.



ورزش تهران از زیان و خسارت ناشی از کرونا دور نماند


مدیرکل سابق ورزش و جوانان استان تهران با بیان اینکه از زمان ورود آسیب شناسی و ارزیابی های در ورزش تهران مورد تاکید قرار گرفت گفت: به دلیل کرونا، بسیاری از برنامه‌های خود را نتوانستیم به درستی انجام دهیم.


نصرالله پریچهره ادامه داد: سال گذشته با اوج و گسترش کرونا، شاهد تعطیلی گسترده اماکن ورزشی بودیم که بسیاری از همکاران این نهاد از محل ماده ۸۸(واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی) دچار زیان مالی شدیدی شدند.


وی با اشاره به اینکه ۳۸۵ نیروی این اداره کل در قالب نیروهای هیاتی (فاقد کد پرسنلی) در ادارات فعالیت دارند و با شیوع گسترده کرونا و تعطیلی ادامه دار مجموعه ها حقوق و مزایای کافی را دریافت نکرده اند، خاطر نشان کرد:۲۷ میلیارد تومان درآمد سالانه از طریق واگذاری اماکن ورزشی دولتی به بخش خصوصی به حساب خزانه دولت واریز می شد که این رقم امسال حدود ۸۰۰ میلیون تومان بود.


به گفته پریچهره حقوق سالانه پرسنل هیاتی استان حدود ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که طی سه روز اخیر با مساعدت وزیر ورزش۵۰۰ میلیون تومان مطالبات پرسنل وصول شد.


وی با بیان اینکه برای سال ۱۴۰۱ نیز بیش از ۴۰۰ فضای ورزشی از طریق مناقصه عمومی به بخش خصوصی اجاره داده خواهد شد، گفت: بازگشایی پاکات هم اکنون با نظارت قانونی در حال انجام است.


مدیرکل سابق ورزش استان تهران یکی از مشکلات این نهاد استانی را مربوط به قدیمی بودن ساختار آن دانست و افزود: ساختار اداره کل ورزش و جوانان استان تهران مربوط به ۳۰ سال پیش است که با توجه جمعیت ۱۵ میلیونی، دیگر جوابگو نیازهای قشر ورزشکار نبوده ونیازمند به اصلاح ساختاری است.


مدیرکل اسبق ورزش و جوانان استان با بیان اینکه هر حوزه تهران با جمعیت یک میلیونی نفری(برابری هر کدام با یک یا چند استان) نیازمند ساختاری جدید است گفت: این اداره کل باید به یک سازمان تبدیل شود و حوزه و شهرستانها نیز به چند اداره کل تقسیم شوند.  


وی در بخش خانه جوان، استان را فاقد فضای لازم عنوان کرد و تاکید کرد: با نظر وزیر ورزش، کلنگ ۵ خانه ورزش امسال در شهرستان های استان به زمین خورد و برای شهر تهران درصدد هستیم تا از طریق رهن ملک، خانه جوانی را ایجاد کنیم.


همچنین عضو شورای اسلامی شهر تهران در این مراسم با اشاره به اینکه تهران به اندازه یک کشور است افزود: کار سختی در پیش روی مدیران ورزشی استان تهران قرار دارد چرا که همه باید برای ارتقای آن کمک کنند.


محمد آخوندی با بیان اینکه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر تهران درصدد هستند تا با تعامل و هم افزایی برای توسعه ورزش کمک کنند گفت با توجه به امکانات شهری نتایج خوبی در ورزش شاهد خواهیم بود.


مراسم تکریم نصرالله پریچهره و معارفه علی جوادی مدیرکل جدید ورزش و جوانان استان تهران در محل این اداره کل با حضور جمعی از مدیران ورزشی در اداره کل ورزش و جوانان استان تهران برگزار شد.