معاون وزیر علوم دانشگاه فنی و حرفه ای نقش بسزایی در ایجاد اشتغال


سمنان-ایرنا-معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه های فنی و حرفه ای با تربیت دانش آموختگان مهارت محور نقش بسزایی در اقتصاد پایدار و ایجاد اشتغال دارند.


به گزارش ایرنا، علی خطیبی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان بیان کرد: دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه ای با معضل بیکاری مواجه نیستند و اعتبار لازم توسعه و تجهیز فضای کارگاهی و آزمایشگاه های دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان تامین می شود.
وی افزود: تخصیص اعتبار و هزینه در دانشگاه پویا و جامعه محور فنی و حرفه ای، سرمایه گذاری اشتغال جوانان کشور است و دانش آموختگان دانشگاه فنی و حرفه ای نقش بسزایی در رفع معضلات صنعتی دارند.
خطیبی ادامه داد: دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه فنی و حرفه ای کمک کننده اقتصاد آموزش عالی،اقتصاد کشور و اشتغال پایدار هستند همچنین با توجه به ضرورت مهارت آموزی دانشجویان در طول دوران تحصیل ، دانشگاه فنی و حرفه ای ظرفیت خوبی برای تربیت دانشجوی مهارت محور است.


رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان نیز در این بازدید عنوان کرد: تربیت متخصص های مهارتی زمینه ساز ایجاد اشتغال و کارآفرینی است و دانشگاه فنی و حرفه ای با تربیت متخصصان و مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش‌های دولتی و خصوصی ، زمینه‌های لازم را برای کسب مهارت ، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان فراهم می کند.
رضا نقدی افزود: علت آمار اشتغال ۶۵ درصدی فارغ التحصیلان این دانشگاه گذراندن دروس مهارتی قبل از ورود به دانشگاه در هنرستان و کارودانش ها ،برگزاری ۷۰ درصد دروس دانشجویان در کارگاه و آزمایشگاه های دانشگاه فنی و حرفه ای ، برخورداری از استادان مجرب و مهارتی و عدم ورود دانشگاه فنی و حرفه ای به مقطع تحصیلات تکمیلی است.
وی افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان در حال حاضر با داشتن بیش از سه هزار و ۵٠٠ دانشجو و چهار دانشکده در شهرستان‌های سمنان ، شاهرود و امیرآباد دامغان  با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت‌های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیازهای بازارکار در حوزه‌های مهارتی و تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، رسالت و ماموریت خود را دنبال می کند. /