ملی پوش بدمینتون استرالیا از حضور در ایران لذت بردم


تهران- ایرنا- عضو تیم ملی بدمینتون استرالیا گفت: از حضور در ایران لذت بردم. مردم این کشور بسیار دوستانه و گرم برخورد می‌کنند و دوباره برای حضور در مسابقات بین‌المللی به اینجا باز می‌گردم.


آدام دالمن روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایرنا، اظهار داشت: نخستین بار است که به ایران آمدم و از بودن در این کشور لذت بردم. در جام فجر،  چندان نتواستم بازی کنم زیرا در دیدار اول برابر ملی‌پوش اوکراینی بازی را واگذار کردم.


وی اضافه کرد: از این دیدار ناامید شدم و بازی سختی بود اما خواستم تا بهترین تلاشم را بکنم و خوب بازی کردم اما بازی حریف اوکراینی سریع‌تر و عالی بود.  


وی افزود: رنکینگ جهانی من ۲۹۵ است و نخستین بازی است که در نوامبر داشتم. هرگز در مسابقات جام فجر شرکت نکرده بودم و درباره این مسابقات شنیده بودم. کمی سخت بود تا روادید کشور ایران را بگیرم و البته شرایط کرونا و مسافت زیاد از علل دیگر دشواری‌های حضور در جام فجر بود.


ملی‌پوش استرالیایی عنوان کرد: تحت تاثیر سطح بازی بدمینتون بازان ایرانی قرار گرفتم و بازی برخی از این بازیکنان را در بحرین دیده بودم و از بازی آنها شگفت زده شدم.


وی یادآور شد: بعد از حضور در مسابقات بین‌المللی جام فجر، همه تمرکزم را برای روی مسابقات ملی قهرمانی و تور استرالیا  خواهم گذاشت چرا که این رقابت‌ها بسیار برایم اهمیت دارد.


دالمن با اشاره به اینکه از حضور در ایران بسیار لذت بردم، گفت: مردم این کشور بسیار دوستانه و گرم برخورد می‌کنند و این کشور واقعا زیباست. دوستان زیادی در اینجا پیدا کردم و در مسابقات بعدی جام فجر هم شرکت می‌کنم و تلاش خواهم کرد تا در رقابت‌های بین‌المللی بیشتری در ایران حضور یابم.


سی‌اُمین دوره مسابقات بین‌المللی بدمینتون جام  فجر از ۱۸ تا ۲۲ بهمن در شیراز برگزار شد. در این پیکارها ۷۴ بازیکن در رده مردان و  ۴۰ ورزشکار در رده زنان  از ۱۶ کشور شرکت داشتند.


تیم‌های ارمنستان، استرالیا، جمهوری آذربایجان، بلژیک، بلغارستان، کانادا، هند، قزاقستان، مالزی، پرتغال، اسلواکی، اوکراین، روسیه، اندونزی، عراق و ایران در سی‌اُمین دوره مسابقات بین‌المللی بدمینتون فجر شرکت داشتند.