نماینده مجلس استقلال و خودکفایی رهاورد تحقق شعار سال است


همدان- ایرنا- نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق شعار سال مبنی بر “تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی” موجب استقلال، خودکفایی و اشتغال‌آفرینی می‌شود و اقتدار و عظمت ایران را در منطقه و جهان افزون خواهد کرد.


به گزارش ایرنا؛ حجت الاسلام احد آزادیخواه روز سه‌شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حوزه‌های مختلف باید تلاش کنیم شعار سال به معنای واقعی محقق شود.


وی افزود: نظر رهبر معظم انقلاب بر این است که در حوزه تولید و اشتغال باید با یک نگاه نو، ظرفیت‌های پنهان و استعدادهای بالقوه را شناسایی و به بالفعل تبدیل کنیم.


عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه رهبر فرزانه انقلاب شعار امسال را به سمت تولید دانش‌بنیان و اشتغال بردند، ادامه داد: در راستای شعار سال، می‌توانیم در حوزه‌های متخلف تلاش کنیم تا شاهد کاهش واردات باشیم.


حجت الاسلام آزادیخواه تاکید کرد: در همین رابطه سهم ما در واردات باید هر سال کمتر و خودکفایی‌مان بیشتر شود.


به گفته وی، استفاده از استعدادها، ایده‌پردازی‌های جوانان، خلاقیت آنها توسط شرکت‌های دانش‌بنیان، مراکز رشد و خانه‌های خلاق راهکاری مهم در راستای تحقق شعار سال و رسیدن به اهداف است و باید همواره بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.


نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سهم ما در واردات هر چه که هست باید با تحقق شعار سال شیب کاهنده داشته باشد، گفت: هم اکنون این اتفاق افتاده و باید این روند برای تحقق و تقویت خودکفایی در حوزه‌های مختلف ادامه داشته باشد.


حجت الاسلام آزادیخواه افزود: وقتی از وجود جوانانی برخوردار هستیم که در حوزه‌های مختلف سرآمد هستند، قطعا می‌توان در انواع تکنولوژی و فناوری در شبیه‌سازها، نانوها، مسائل هوا و فضا و هسته‌ای خلاقیت ایجاد و ایده‌پردازی کرد.


وی در تحقق شعار سال توجه ویژه به سه مقوله اشتغال با محوریت دانش‌بنیان، تولید و خودکفایی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: اشتغال اگر دانش‌بنیان شود، در حقیقت استقلال، خودکفایی و بی‌نیازی از سایر کشورها را به دنبال دارد.


نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی همچنین تولید را ثمره اشتغال دانش‌بنیان دانست و گفت: در این راستا نتیجه تولید دانش‌بنیان، کاهش لحظه به لحظه واردات، خروج ارز کمتر از گذشته و صرفه‌جویی بیشتر ارزی خواهد شد و خودکفایی و اشتعال را به همراه دارد.


حجت الاسلام آزادیخواه با تاکید بر اینکه خط سیری که رهبر معظم انقلاب تعیین کردند باید محقق شود، گفت: رهبر فرزانه انقلاب شعار امسال را یک شعار خطی و زنجیره‌ای قرار دادند و یک فرآیند را گوشزد کردند که اگر اتفاق بیفتد، بدون شک می‌توانیم به خودکفایی‌های بیشتری برسیم.


وی تاکید کرد: برای تحقق شعار سال باید ندای “ما می‌توانیم” را سر دهیم که بارها آن را به اثبات رسانده ایم و در این زمینه جوانان توانمند زیادی داریم که می‌توانند این مهم را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.


به گزارش ایرنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۱ را سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نامگذاری کردند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40