هدف نیروی دریایی ارتش حضور پررنگ و مستمر در آب های بین المللی


انزلی – ایرنا – فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از اهداف نیروی دریایی ارتش را حضور مستمر و پررنگ در آب‌های بین‌المللی و دوردست عنوان کرد و افزود: این هدف گذاری برحسب فرمایشات فرمانده کل قوا انجام و برای امسال سه برنامه دریانوردی طولانی مدت برنامه‌ریزی شده که بزودی برگزار خواهد شد.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، امیر دریادار شهرام ایرانی شب پنجشنبه در حاشیه محفل انسی با قرآن کریم منطقه چهارم نیروی دریایی امام رضا (ع) با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش امسال الحاق شناور در شمال و جنوب را در دستور کار دارد تصریح کرد: با توجه به شرایط نیروی دریایی ارتش که محدوده عملیاتی اش در خارج از مرزها و در صحنه های بین المللی می باشد این عملیات در چند حوزه تعریف شده است.


وی یکی از این حوزه ها را حضور در برنامه های آموزشی و انجام تمرینات عملیاتی در صحنه و پهنه دریا به صورت مرکب و مشترک با دعوت از کشورها عنوان کرد و افزود: این برنامه در ۲ مرحله در سواحل جنوب شرقی کشور انجام شد و نیروی دریایی ارتش در رزمایش ها و تمرینات مرکب سایر کشورها شرکت کرد .


امیر دریادار ایرانی اضافه کرد: اخیرا ناوشکن تمام ایرانی دنا در رزمایش مرکب آی اف ایکس ۲۰۲۲ در بندر گوا هندوستان با حضور ۱۰ کشور حضور پیدا کرد که ایران یکی از پنج کشوری بود که به این رزمایش شناور اعزام کرد.


وی خاطر نشان کرد: یکی از هدف گذاری های نیروی دریایی ارتش توسعه برنامه‌های فرهنگی و تقویت فرهنگ قرآنی در بین کارکنان به ویژه خانواده‌ها و فرزندان پرسنل است و در این زمینه طرح‌های مختلفی تعریف شده که در آن شرکت کنند و در این راستا مقام هایی در سطح ملی، ارتش جمهوری اسلامی و نیروی دریایی بدست آمد.


محفل انس با قرآن کریم در مسجد رسول اکرم (ص) منطقه چهارم نیروی دریایی امام رضا (ع) ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد .



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40