سفیر صربستان کشورم به توسعه تجارت بخش کشاورزی با ایران علاقه


قزوین – ایرنا- سفیر صربستان در جمهوری اسلامی ایران گفت: کشورم به توسعه روابط تجاری بخش کشاورزی با ایران که کشوری با تولیدات متنوع به شمار می رود، علاقه مند است.


به گزارش ایرنا، دراگان تودوروویچ روز پنجشنبه در دیدار با رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین که با هدف افزایش تبادلات تجاری انجام شد، افزود: روابط سیاسی و تجاری بین ۲ کشور مطلوب تلقی می شود اما زمینه برای افزایش تعامل و ارتباطات باید فراهم شود.


این دیپلمات خارجی گفت: تاریخچه روابط بین ایران و صربستان به سال ۱۹۳۷ بازمی گردد که شاهد راه اندازی اولین سفارت صربستان در ایران بودیم.


وی اضافه کرد: زمینه همکاری برای تجارت در حوزه های کشاورزی بین ۲ کشور با توجه به ظرفیت های متنوع صربستان و ایران در این بخش وجود دارد و باید آنها را شناسایی و عملیاتی کنیم.


سفیر صربستان در ایران گفت: در زمینه تولید بذر ، کود و صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی و تبادل فناوری در حوزه های کشاورزی می توانیم با ایران همکاری و سرمایه گذاری های مشترک داشته باشیم.


تودروویچ اظهار امیدواری کرد تحریم ها علیه ایران هرچه زودتر برداشته شوند چرا که این موضوع به روابط تجاری کشورهای دوست مانند صربستان نیز آسیب وارد کرده است.


وی در ادامه از قزوین به عنوان استانی با قابلیت های بالای صنعتی و کشاورزی یاد کرد که می تواند از استان های فعال ایران در زمینه تبادلات تجاری خارجی باشد.


به گزارش ایرنا، سفیر صربستان در ایران سال گذشته نیز به قزوین سفر کرده و با ظرفیت های اقتصادی و تولیدی این استان آشنا شده بود.


صربستان کشوری با هفت و نیم میلیون جمعیت واقع در اروپا بوده و پایتخت آن شهر بلگراد است.


این کشور واقع در نیمه شرقی اروپا با کشورهای بلغارستان، مجارستان،کرواسی، رومانی، بوسنی و هرزگوین و مونته نگرو همسایه است.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40