آزادسازی سواحل مازندران به وزارت فرهنگ رسید


تهران-ایرنا- وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی از آزادسازی ساحل در اختیار مجتمع فرهنگی این وزارتخانه در چاکسر محمودآباد در استان مازندران خبر داد.


به گزارش ایرنا،محمدمهدی اسماعیلی روز سه شنبه -۱۹بهمن۱۴۰۰- در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: ساحل در اختیار مجتمع فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چاکسر محمودآباد در اجرای دستور ریاست محترم جمهوری و در راستای مبارزه با فساد و تبعیض در دولت مردمی، آزاد شد.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: عقب‌نشینی از حریم دریا، دسترسی راحت مردم به دریا را فراهم کرده است.


به گزارش ایرنا، آیت الله دکتر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور نهم بهمن ۱۴۰۰، طی دستوری فوری و بدون استثناء که از سوی غلامحسین اسماعیلی رئیس دفتر وی به اعضای هیات دولت ابلاغ شده، تاکید کرده است که کلیه دستگاه‌های دولتی موظفند نسبت به آزادسازی، مناطق ساحلی تصرف شده تا مرز قانونی (حداقل ۶۰ متر از ساحل) اقدام کنند. در ادامه این نامه تاکید شده که با فوریت و ظرف حداکثر ۲۰ روز هر یک از دستگاه‌های دولتی که تصرفاتی در مناطق ساحلی دارند، اقدام لازم و معمول و نتیجه برای استحضار را به دفتر رئیس جمهور اعلام کنند.


همچنین رئیس جمهور صولت مرتضوی معاون اجرایی را سرپرست نهاد ریاست جمهوری و همچنین حجت الاسلام درویشیان رئیس دفتر بازرسی و نماینده ویژه رئیس جمهور در امر مبارزه با فساد را با اختیارات ویژه مامور اجرای این دستور کرده است. آزادی سازی نوار ساحلی دریای خزر طی سال‌های گذشته از دغدغه‌های جدی ساکنان این مناطق بوده که با دستور جدی رئیس جمهوری طی ۲۰ روز آینده باید اجرایی شود.


‏⁧‫آیت‌الله رئیسی همچنین، یکشنبه – ۱۷ بهمن – به وزارت کشور مأموریت داد آیین‌نامه نحوه استفاده مردم از سواحل آزاد شده را تدوین کند. وی تاکید کرد: «وزارت کشور با همکاری دستگاه‌های مربوطه از جمله استانداری‌ها و شهرداری‌ها همزمان با پیگیری آزادسازی حریم دریا و رودخانه‌ها، برنامه و آیین‌نامه جامع و دقیقی برای نحوه مدیریت و بهره‌برداری از مناطق آزاد شده تهیه کند تا با تأمین امنیت و فضای مناسب فرهنگی و اجتماعی، این امکانات به بهترین نحو مورد استفاده مردم قرار گیرند.»


علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت هم روز سه‌شنبه – ۱۹ بهمن ۱۴۰۰- در نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگار ایرنا درباره آخرین وضعیت اجرای دستور رییس‌جمهوری برای آزادسازی سواحل کشور، با تأکید بر لزوم نظارت همگانی بر روند اجرای این دستور گفت: از اصحاب رسانه و مردم عزیز دعوت می‌کنم برای اجرای دستور رییس‌جمهور در آزادسازی سواحل دریای در جنوب و شمال نظارت کنند و هر جا این دستور اجرا نشده، گزارش کنند تا سریعاً از سوی دستگاه مربوطه اقدام شود.


سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: همزمان با پیگیری آزادسازی سواحل شمالی، این موضوع در سواحل جنوبی نیز پیگیری می‌شود و در این فرایند، ۱۰ کیلومتر از جزیره قشم هم آزادسازی شد. همکاری خوبی بین نهادها در این زمینه صورت گرفت و سازمان صدا و سیما و نیروهای مسلح با رویکرد مثبت به این نهضت پیوستند و اقدامات خوبی در راستای رهاسازی یا انجام مقدمات آن داشتند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.